به گزارش «ایسنا» وی در ادامه با تاکید بر اینکه گزینه‌های مختلفی برای تصدی وزارت علوم مدنظر رئیس‌جمهور است، تصریح کرد: رئیس‌جمهور، انتخاب وزیر علوم را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند و این موضوع برای دولت بسیار مهم است که وزیر علوم زودتر معرفی بشود، ولی در عین حال حساسیت و پیچیدگی این مساله به‌گونه‌ای است گزینه وزارت علوم از همان ابتدا همراه با وزرای دیگر معرفی نشد و قرار شد این موضوع در فرصت مناسب و با بررسی کامل انجام شود.

سرپرست وزارت علوم در پایان تاکید کرد: امیدوار هستم در طول مهرماه وزیر علوم به مجلس معرفی شود.

به گزارش «ایسنا» هاشمی با بیان اینکه امروز و با پایان موج گسترده تقاضای جمعیت جوان برای ورود به دانشگاه و فرارسیدن زمان ورود آنها به بازارهای کار، بی‌شک تداوم روندهای پیشین که عمدتا مبتنی‌بر تعادل میان عرضه و تقاضا در حوزه آموزش عالی بود، ناممکن است، ادامه داد: با کاهش انگیزه و تقاضا برای ورود به دانشگاه، به‌زودی و در صورت عدم تغییر مسیر ما شاهد «دانشگاه‌های متروکه‌ای» خواهیم بود که بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های آنها به مرور کارکردهای حداقلی خود را نیز از دست خواهند داد. همزمان الهام امین‌زاده، مشاور رئیس‌جمهورروز گذشته در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با تاکید بر اینکه همه گزینه‌ها برای تصدی وزارت علوم وضعیت مشابه دارند، گفت: از هیچ گزینه‌ای برای وزارت علوم برنامه‌ای دریافت نشده است و امیدواریم وضعیت وزارت علوم تا چند روز آینده تعیین تکلیف شود.

امین‌زاده تاکید کرد: رئیس‌جمهور برای وزارت علوم دنبال گزینه‌ای هستند که سوابق علمی، آموزشی و قانون‌گذاری نیز داشته باشند و در عین حال مطالبات زنان را نیز پاسخ بدهند که این مطالبات به‌صورت کمپین نیز درآمده، اما من معتقد هستم مساله کمپین نباید پیگیری شود. وی تاکید کرد: موضوع انتخاب وزیر علوم برای رئیس‌جمهوری بسیار مهم است و بنده نیز چون در دولت حضور داشته‌ام می‌توانم در حوزه آموزش عالی نیز کمک کنم.

از سوی دیگر اسدالله عباسی، عضو هیات‌رئیسه مجلس نیز در گفت‌وگو بامیزان گفت: به احتمال زیاد وزرای «علوم، تحقیقات و فناوری» و «نیرو» هفته اول آبان ماه به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند. همچنین سید‌جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت که محمدرضا عارف از طرف کمیسیون، مامور پیگیری معرفی هرچه سریع‌تر وزیر پیشنهادی علوم‌ از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شده است.