در همین حال، پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس روز گذشته در نطق میان دستور خود اعمال محدودیت برای رئیس دولت اصلاحات را در تعارض آشکار با قانون اساسی دانست. به گزارش «ایسنا» وی همچنین افزود: احکام صادرشده برای هفت نفر که من‌جمله چند نفر از آنان نمایندگان اسبق مجلس هستند، به‌دلیل اظهارنظر شخصی و ارائه اندیشه سیاسی در تعارض با ایجاد وحدت و همدلی و یکپارچگی اجتماعی است.

ملاقات با شمخانی در مورد حصر

ازسوی دیگر مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس روز گذشته در حاشیه جلسه علنی مجلس، محدودیت‌های اخیر رئیس‌جمهور دوران اصلاحات را باعث به هم زدن وحدت اجتماعی دانست و خواستار حل این موضوع از سوی دولت و شورای‌عالی امنیت ملی شد.

به گزارش «ایسنا» وی گفت: قابل‌قبول نیست به کسی که ۲۲میلیون رای داشته و زمانی رئیس جمهور بوده بگوییم نمی‌توانی در جلسات و مجامع حاضر شوی و از سویی هم بگوییم که ما دموکراسی و آزادی داریم و کشورهای دیگر را نقد کنیم. همچنین به گزارش خبرآنلاین، پزشکیان از قرار ملاقات اعضای کمیته رفع حصر فراکسیون امید با علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی خبر داد.  در خبری دیگر به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در کنار ۸۵ نماینده دیگر در تذکری کتبی خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور بر پیگیری حقوق اساسی آحاد ملت از جمله محدودیت‌های ایجاد شده برای رئیس دولت اصلاحات و عده‌ای از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کردند.

تصمیم سفارت ایتالیا برای انگشت‌نگاری از دو نماینده

در خبری دیگر به گزارش خبرآنلاین، ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصمیم سفارت ایتالیا در تهران برای انگشت‌نگاری از دو نماینده مجلس خبر داد که قصد دارند به‌زودی به این کشور اروپایی سفر کنند. وی گفت: براساس برنامه‌ریزی کمیسیون امنیت ملی مجلس، برای کمک به وزارت خارجه و سرکشی به سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور خصوصا اروپا بنا شده، من به همراه محمد جواد جمالی نماینده فسا به ایتالیا سفر کنیم. سفارت ایتالیا در تهران بیان کرده که ما قبل از سفر باید در سفارت انگشت‌نگاری انجام دهیم. ما این موضوع را توهین به جمهوری اسلامی و جایگاه نمایندگی مجلس می‌دانیم و اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

طرح استیضاح وزیر کشور

در خبری دیگر از مجلس به گزارش میزان سید‌جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر از طرح استیضاح وزیر کشور در مجلس خبر داد و گفت: توجه نکردن به عزل و نصب‌های اخیر مدیریتی در وزارت کشور، از جمله محورهای مهم این استیضاح است.

تکذیب جلسات انتخاباتی لاریجانی

همچنین به گزارش خبرآنلاین، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به طرح زودهنگام کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: طرح زودهنگام این مساله از سوی برخی افراد غلط است؛ چراکه هنوز تا انتخابات بعدی چهار سال دیگر فرصت داریم. جلالی گفت: آقای لاریجانی نه جلسه‌ای برای انتخابات تشکیل داده و نه در این مورد با کسی صحبت کرده است، بنده جزو نیروهای نزدیک به وی هستم؛ ولی تا حالا حتی یک بار هم در مورد بحث ریاست‌جمهوری و کاندیداتوری با ما صحبت نکرده است.