به گزارش «دنیای اقتصاد»، محسن پورسیدآقایی در نشست خبری روز گذشته خود با اشاره به اثر مثبت طرح شروع منعطف ساعت کار ادارات دولتی بر کاهش ترافیک طی دو هفته اول مهر ماه، گفت: اجرای موقت این طرح موجب کاهش میانگین ۲۱ درصدی طول صف ترافیک در تهران شد؛ هرچند این طرح در کاهش ترافیک عصرگاهی چندان اثرگذار نبود. وی با اشاره به رشد هشت درصدی جابه‌جایی مسافر به وسیله مترو در تهران با آغاز سال تحصیلی جدید، به نتایج اجرای پایلوت طرح خطوط ویژه مدارس در مناطق چهار و هشت نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح روزانه دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به‌وسیله مینی‌بوس‌های ویژه جابه‌جا شدند و تا ۹۰ درصد از اجرای این طرح رضایت داشتیم. پورسیدآقایی در ادامه کاهش سرفاصله قطارها را از اولویت‌های قطعی آتی شهرداری تهران عنوان کرد و با تاکید بر اینکه توسعه فیزیکی در گذشته با سرعت بیشتری نسبت به توسعه ناوگان دنبال شده است، گفت: به منظور استفاده کامل از ظرفیت خطوط موجود مترو باید توسعه ناوگان را در اولویت قرار دهیم؛ ضمن اینکه برخی از خطوط مترو با وجود اینکه مورد بهره‌برداری قرار گرفته، اما هنوز کامل نیست که تکمیل فرآیند تجهیز این خطوط نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس یکی از اولویت‌های معاونت ترافیک، راه‌اندازی پایانه تعمیرگاهی خط سه مترو است که با وجود بهره‌برداری از ایستگاه‌های آن، به لحاظ تجهیزات هنوز مورد بهره‌برداری کامل قرار نگرفته است. وی با اشاره به نیاز تهران به بیش از دو هزار واگن مترو، یادآور شد: دولت مناقصه تامین حدود ۶۷۰ واگن را برگزار کرده و ساخت و تحویل مجموعا هزار واگن سهم تهران از محل منابع بودجه امسال را در دستور کار قرار داده است. البته فرآیند ساخت زمانبر خواهد بود. پورسیدآقایی از برنامه‌ریزی برای احیای فاینانس بلااستفاده قدیمی که قرار بود صرف ساخت خطوط شش و هفت مترو تهران شود، به منظور تامین واگن برای مترو خبر داد.

وی درباره حواشی پیرامون ایمنی خط هفت مترو نیز توضیح داد: برخی از اعضای شورا اعتقاد دارند این خط فاقد ایمنی لازم است و در این‌خصوص پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشر شده است اما این موضوع به بررسی کارشناسی نیاز دارد، از این رو کمیته‌ای متشکل از کارشناسان را مامور بررسی موضوع کرده‌ام که گزارش خود را تا دو هفته آینده ارائه می‌کنند و قطعا طی بازدید میدانی و بررسی نتیجه گزارش، درباره خط هفت تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام دستور توقف مناقصه نصب ۱۵ هزار پارکومتر جدید در تهران، از برنامه‌ریزی برای جایگزینی نرم‌افزار آنلاین جست‌وجوی فضای پارک و پرداخت الکترونیک هزینه توقف در فضاهای پارک حاشیه‌ای خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال مناقصه جدید برگزار و این برنامه عملیاتی شود. پورسیدآقایی تاکید کرد به این ترتیب هزینه نصب و نگهداری دستگاه‌های پارکومتر حذف می‌شود و امکان یافتن فضای پارک حاشیه‌ای برای شهروندان نیز ساده خواهد شد.

معاون شهردار تهران در ادامه از کار مشترک معاونت ترافیک شهرداری و وزارت راه و شهرسازی به منظور ساماندهی حمل‌ونقل حومه‌ای خبر داد و گفت: محور اجرای طرح‌های آتی در این بخش دولت خواهد بود و شهرداری فقط نقش کمکی و تسهیل‌گر خواهد داشت. چراکه معتقد نیستم شهرداری تهران متولی سامان دادن تمام مسائل حومه است؛ بلکه اعتقاد دارد پول شهرداری که توسط شهروندان تامین می‌شود، باید صرف هزینه‌های اداره همین شهر شود.