پیام مکتوب مقام معظم رهبری به بشار اسد

سرلشکر باقری و بشار اسد در این دیدار درباره راه‌های تقویت روابط دوجانبه و به‌ویژه گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی رایزنی کردند. دو طرف در این دیدار با اشاره به پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه و جبهه متحد در شرق سوریه، درباره سازوکارهای ادامه جنگ علیه تروریسم تا پاکسازی کامل خاک سوریه از لوث وجود تروریست‌های تکفیری و مزدوران بحث و گفت‌وگو کردند. سرلشکر باقری در این دیدار بار دیگر بر مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از سوریه در این جنگ ظالمانه استکباری تاکید کرد. سرلشکر باقری تاکید کرد هدف از این سفر ارائه راهبرد مشترک درباره ادامه همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در سطح نظامی در مرحله پس از موفقیت‌های بزرگ است که در زمینه نابودی داعش به دست آمد. وی بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از ملت و مقامات سوریه تا بازگشت امنیت و ثبات به آن و ارائه کمک‌های ممکن برای بازسازی آنچه تروریسم نابود کرده است، تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری سوریه نیز پیروزی‌های ارتش و ملت سوریه را مدیون حمایت‌های معنوی رهبر انقلاب اسلامی ایران و حمایت‌های دولت، ملت و نیروهای مسلح ایران دانست. بشار اسد گفت: موفقیت در شکست تروریسم در سوریه، ضربه‌ای قاطع به طرح‌های غربی‌ها برای منطقه محسوب می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به سوریه گفت: عمر گروهک‌های تروریستی و تکفیری به سر رسیده است. به گزارش «ایرنا» از ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر باقری با حضور در جمع رزمندگان مدافع حرم و در ادامه سفر خود به سوریه ضمن حضور در مناطق عملیاتی استان حلب و دیگر مناطق عملیاتی، افزود: بحمدالله با فضل و عنایت ‌الهی شاهد موفقیت‌های چشمگیر جبهه مقاومت و رزمندگان مدافع حرم علیه گروهک‌های تروریستی و تکفیری هستیم. او ابراز امیدواری کرد: روند پیشروی‌ها و پیروزی‌های جبهه مقاومت با شجاعت و رشادت دلاور مردان مدافع حرم ادامه یافته و عمر گروهک‌های تکفیری به سر رسیده است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رمز موفقیت و پیروزی‌های پی‌درپی و درخشان علیه و گروهک‌های تروریستی را وحدت و انسجام رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم و ایمان و اعتقاد آنان به نصرت الهی عنوان کرد. سردار سرلشکر پاسدار باقری اظهار کرد: در این میان هماهنگی میان رزمندگان، ارتش و مردم سوریه مثال زدنی است.