درتبصره این ماده آمده است: انتشار حکم محکومیت قطعی در جرائمی نظیر (رشاء و ارتشاء، اختلاس، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در صورت تحصیل مال توسط مجرم یا دیگری، مداخله وزرا و نمایندگان مجلس و کارمندان دولت در معاملات دولتی و کشوری، تبانی در معاملات دولتی، اخذ پورسانت در معاملات خارجی، تعدیات مأموران دولتی نسبت به دولت، جرائم گمرکی، قاچاق کالا و ارز، جرائم مالیاتی، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی کشور، تصرف غیرقانونی در اموال عمومی یا دولتی که میزان مال موضوع جرم ارتکابی، یک میلیارد ریال یا بیش از آن باشد، الزامی است و در رسانه ملی یا یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌شود.

اعلام وصول دوطرح

در خبری دیگر از مجلس، اصلاحیه دولت درباره لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ۱۲منطقه ویژه اقتصادی اعلام وصول شد. به گزارش «ایرنا» همچنین طرح تشدید مجازات جرائم خشن ارتکابی علیه بزه‌دیدگان خاص و طرح اصلاح تبصره ماده ۲۶ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در جلسه علنی دیروز مجلس اعلام وصول شد.

تذکر در مورد ایجاد محدودیت برای برخی شخصیت‌ها

در خبری دیگر از مجلس بهرام پارسایی، نماینده شیراز و سخنگوی فراکسیون امید مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته هیات‌رئیسه این فراکسیون، از ابراز نگرانی فراکسیون امید نسبت به اعمال محدودیت‌های جدید برای رئیس دولت اصلاحات و همچنین توقف فعالیت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد خبر داد. پارسایی همچنین گفت که دو نفر از اعضای فراکسیون امید مسوولیت پیگیری محدودیت‌های جدید برای رئیس دولت اصلاحات و همچنین وضعیت سپنتا نیکنام را بر عهده خواهند گرفت. از سوی دیگر به گزارش «ایسنا» احمد مازنی، نماینده مردم تهران نیز در تذکری شفاهی در مجلس گفت: اقداماتی که در جهت ایجاد محدودیت برای شخصیت‌های مورد احترام ملت ایران به‌عنوان یک شهروند اعمال می‌شود، مایه وهن نظام و وحدت‌شکن است  همچنین برخورد غلطی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ازسوی برخی عناصر افراطی به بهانه امضای یک نامه در دفاع از حقوق یک شهروند محترم صورت می‌گیرد، با هیچ توجیهی قابل دفاع نیست.

تصویب طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری فارس عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد. همچنین روز گذشته ۱۱ تن از نمایندگان مجلس، در تذکر کتبی مشترک به علیرضا آوایی وزیر دادگستری خواستار توجه و پیگیری برای مقابله با پدیده کودک‌آزاری شدند.