او در دیدار با خبرنگاران ایرانی درباره روابط ایران و فرانسه پس از برجام و همچنین تضمین عملی دولت فرانسه برای بهره‌برداری از منافع برجام توضیحاتی را ارائه داد. «در موقع به‌ثمر رسیدن برجام در ایران حضور داشتم و مشاهده کردم چقدر مردم ایران از این خبر خوشحال بودند. همین‌طور که می‌بینید نهایی شدن این قرارداد بیش از ۱۰ سال طول کشید که از نظر ما قرارداد خوبی است و فرانسه مایل است که این قرارداد پابرجا بماند.

در ارتباط با روابط اقتصادی؛ فکر می‌کنم خودتان خوب می‌دانید که این قرارداد درهایی را برای سرمایه‌گذاری بعضی‌ فرانسوی‌ها در ایران باز کرده که البته بیشتر از طرف موسسه‌های بزرگ فرانسوی است تا موسسه‌های کوچک‌تر. همین‌طور که خودتان می‌دانید، در مورد مراودات بانکی از لحاظ روحی یک ترمزی وجود دارد و این مساله نگرانی‌هایی برای موسسه‌های فرانسوی پیش می‌آورد. حالا فرانسه مایل است که علاوه بر روابط اقتصادی، روابط فرهنگی، دانشگاهی و اجتماعی‌اش هم با ایران گسترش پیدا کند. در بخش روابط فرهنگی و دانشگاهی، من به‌عنوان رئیس گروه دوستی می‌توانم واقعا فعال باشم و نقش مهمی را ایفا کنم. همچنین باید اضافه کنم که من با جامعه‌ ایرانی کاملا آشنایی دارم. از وقتی رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شد، بارها از زبان رئیس‌جمهوری فرانسه، آقای امانوئل ماکرون، شنیدید که فرانسه تاکید زیادی بر برجام دارد و آن را قرارداد خوبی می‌داند که قابلیت اجرایی دارد و این قراردادی نیست که بخواهیم تغییراتی در آن انجام دهیم. پس ما از این قرارداد پشتیبانی می‌کنیم. فعلا به‌صورت قانونی آمریکا خودش را از این قرارداد کنار نکشیده. اما این احتمال وجود دارد که تحریم‌های دیگری از طرف آنها پیش بیاید و این قرارداد مقداری تغییر کند و این مساله قضیه را خیلی حساس کرده است.

 بنابراین، ما بحث‌های زیادی بیشتر در سطح وزرای امور خارجه با همکاران آمریکایی‌مان داریم، ولی من هم مایل هستم به‌عنوان یک نماینده‌ مردم بتوانم با همکاران آمریکایی‌ام صحبت کنم، چون در این صورت می‌توانیم با همکارهای پارلمان آمریکا که آنها هم نماینده‌ ملت آمریکا هستند صحبت‌هایی داشته باشیم. این نکته اولی است که می‌توانیم بحث با آمریکایی‌ها را شروع کنیم.

نکته‌ دومی که قصد داشتم مطرح کنم این است که تصمیم دونالد ترامپ، با نظرات و تصمیماتی که ما داریم همراستا نیست. همان‌طور که خودتان دیدید، رئیس‌جمهوری ما مایل است که کارهای زیادی را در این جهت انجام دهد. این نظر شخصی من است، ولی ما باید اتحادی را با دوستان اروپایی‌مان ایجاد کنیم. یعنی ابتدا با انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها متحد شویم و با همفکری آنها تصمیم‌ بگیریم پاسخی اروپایی به آمریکا بدهیم. من واقعا فکر می‌کنم چنین واکنشی باید از طرف ما، آلمان، انگلیس و همچنین ایتالیا و به‌طور کلی اتحادیه اروپا وجود داشته باشد. همان‌طور که گفته شد، قصد ما در ۶۰ روز آینده این است که بتوانیم گفت‌وگو با طرف‌هایی را که در کنگره آمریکا کار می‌کنند شروع کنیم و به این صورت به آنها بگوییم که اگر دوباره بخواهند تحریم‌های جدیدی اعمال کنند، فاجعه‌ای هم برای صلح منطقه‌ و هم به‌صورت کلی برای بهبود روابط ایران و غرب رخ خواهد داد. به نظر من، این اتحاد اروپایی واقعا ضروری است و آقای بوریس جانسون، وزیر امور‌خارجه انگلستان هم اخیرا توضیح دادند که با ما هم‌ نظر هستند و از برجام پشتیبانی می‌کنند.»

خانم او در پایان در واکنش به مذاکرات اخیر اروپا برای جلوگیری از برنامه موشکی ایران به‌عنوان یک برنامه بازدارنده، در شرایطی که رقبای منطقه‌ای مثل عربستان و اسرائیل میلیاردها دلار موشک و تسلیحات از اروپا و آمریکا می‌خرند، گفت: «من فکر می‌کنم هر کشوری باید از منافع خودش دفاع کند. درباره‌ برجام، تاکید ما همواره این بود که فقط بر برنامه هسته‌ای متمرکز باشد. گاهی اوقات صحبت می‌شد که بتوانیم موضوعات دیگری را وارد این قرارداد کنیم، اما فرانسه چنین چیزی را نمی‌خواست. دیدگاه دولت فرانسه این است که برنامه‌ بالستیک می‌تواند منطقه را به بحران برساند و فرانسه نمی‌خواهد چنین بحرانی وجود داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید در سوریه و در عراق جنگ است و فرانسه می‌خواهد که چنین چیزی دیگر در منطقه پیش نیاید و ما  فکر می‌کنیم ایران هم همین میل را دارد.»