هرچند رای امروز نمایندگان مجلس، پس از دفاع موافقان و اظهارات مخالفان دو وزیر پیشنهادی، تکلیف دو کرسی خالی کابینه دوازدهم را مشخص می‌کند اما به نظر می‌رسد تصمیم جمعی نمایندگان عضو فراکسیون‌های سیاسی مجلس به دقیقه نود موکول شده است؛ نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در فراکسیون امید و نیز نمایندگان اصولگرا در فراکسیون نمایندگان ولایی نظر نهایی فراکسیونی خود را به جلسه صبح امروز موکول کردند.

موضع رسمی هر دو فراکسیون در جلسات جداگانه صبح امروز، با جمع‌بندی دفاعیات رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو و منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم مشخص می‌شود.  با این همه به نظر می‌رسد تکلیف اعضای فراکسیون مستقلین برای رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی روشن‌تر از دو فراکسیون دیگر است. از سوی دیگر و در مقایسه وضعیت هر یک از این دو وزیر پیشنهادی، به استناد آنچه طی روزهای اخیر از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد، به نظر می‌رسد رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو، برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس، وضعیت با‌ثبات‌تری نسبت به منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دارد.

هرچند برخی اصولگرایان ازجمله رئیس و سخنگوی فراکسیون اصولگرایان پارلمان یعنی فراکسیون نمایندگان ولایی از همان زمان معرفی دو وزیر پیشنهادی، نظر مساعد خود را نسبت به این دو اعلام کردند، اما به نظر می‌رسد بیشترین مخالفت‌ها با غلامی در فراکسیون امید در جریان است. امیدی‌ها تا آخرین ساعات دیروز از وجود اختلاف نظرهای جدی اعضای این فراکسیون بر سر وزیر پیشنهادی علوم سخن می‌گفتند. گواه این مدعا اظهارات دیروز محمدرضا نجفی، عضو فراکسیون امید با خبرگزاری مهر درباره وجود اختلاف‌نظرهای جدی اعضای این فراکسیون در مورد  وزیر پیشنهادی علوم است.

پروانه سلحشوری، عضو فراکسیون امید دیروز در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به اعتراضات دانشجویان درباره عملکرد منصور غلامی که مخالفان غلامی در مجلس نیز آن را یکی از محورهای مخالفت خود عنوان می‌کنند، گفت: دانشجویان به مسائل صنفی و برنامه ایشان نقد دارند.

این موضع انتقادی نسبت به وزیر پیشنهادی علوم تنها به نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون امید محدود نشده است. خارج از پارلمان هم صدای اعتراضی نسبت به معرفی منصور غلامی وجود دارد. از سوی دیگر دیدگاه‌های مثبت نیز نسبت به معرفی غلامی به‌عنوان وزیر علوم وجود دارد که به‌عنوا نمونه می‌توان به اعلام موضع اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه درباره وزیر پیشنهادی علوم اشاره کرد. سایت جماران در این باره نوشت: برخی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ضمن اعلام حمایت از وزیر پیشنهادی علوم تاکید کردند که در بحث انتخاب وزیر و موافقت و مخالفت با آن باید از سطح مجادلات سیاسی و رقابت‌های جناحی فراتر رویم و نظام آموزش عالی کشور و انتخاب مدیر برای آن را بر اساس نگاه به منافع و مصالح ملی و فراتر از نگاه جناحی ببینیم چون هرگونه در غلتیدن به رقابت‌های جناحی در امر آموزش عالی نوعی به غفلت سپردن ماموریت‌های خطیری است که نظام آموزش عالی کشور در این شرایط دارد.

با وجود آنکه به نظر می‌رسد کار برای رسیدن منصور غلامی به وزارت علوم اندکی سخت باشد اما این مسیر برای رضا اردکانیان بسیار هموار است و تاکنون مخالفت جدی با این وزیر پیشنهادی روحانی در مجلس مشاهده نشده است. حال باید دید مجلسی‌ها با رای اعتماد خود به هر دو گزینه پیشنهادی روحانی، کابینه دوازدهم را تکمیل می‌کنند یا خیر.