او همچنین گفت: اگر مجلس شورای اسلامی چنین تصمیمی بگیرد که یارانه افراد را به‌صورت نقدی به همه افراد ندهیم و فقط به جامعه هدف یارانه نقدی پرداخت شود، دولت هم آن را اجرا خواهد کرد.

اشاره نوبخت به سخنان چندی پیش رئیس کمیته امداد است که ازدولت خواسته بود تا پرداخت یارانه‌های نقدی را حذف و روند پرداخت آن را به کمیته امداد بسپارند. او همچنین گفته بود: «به آقای روحانی گفتم از چه می‌ترسید که یارانه‌ها را قطع نمی‌کنید، الان که رای گرفته‌اید و دور بعدی ریاست‌جمهوری هم که نیستید، من مسوولیت قطع یارانه‌ها را می‌پذیرم، بگذارید فحش آن را به من بدهند.»

به گزارش «ایسنا» وی در مورد زمان ارائه بودجه سال ۹۷ نیز گفت: پیش‌نویس بودجه ۹۷ هنوز تهیه نشده است و ما در حال تهیه آن هستیم البته بودجه واقع‌بینانه تهیه شده و بر مبنای عملکرد دستگاه‌ها اختصاص می‌یابد.

بررسی اجرای قانون کاتسا

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی‌بر موضع دولت در برابر اجرای قانون کاتسا در آمریکا، گفت: کارگروهی در شورای‌عالی امنیت ملی مامور این است که چنین اقداماتی را بررسی کرده و اعلام نتیجه کند که آیا برجام نقض شده است یا نه.

این کارگروه اکنون فعال است و هر تصمیمی در شورای‌عالی امنیت ملی گرفته شود برای دولت محترم بوده و لازم‌‌الاجرا است. البته دولت برای هر شرایطی طرح مناسبی دارد و ما کشوری نیستیم که با تشر آمریکا خود را ببازیم. آنها به قول خودشان تحریم‌های فلج‌کننده اجرا کردند، اما رشد اقتصادی ما بیشتر شد. درست است که با این اقدامات مزاحمت‌هایی برای ما ایجاد می‌کنند اما کشور ما هم ظرفیت فراوانی دارد و ما تجارب زیادی هم در این زمینه داریم. ما برای تامین منافع خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنیم.

میزان سپرده‌های ایرانی در بانک‌های خارجی

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد میزان سپرده‌های ایرانی در بانک‌های خارجی و اعلام رقم صد میلیارد دلار گفت: ما باید دارایی‌های ایران در خارج از کشور را تفکیک کنیم این دارایی‌ها به ذخایر ارزی بانک مرکزی سپرده صندوق توسعه ملی و حساب‌های بانک‌های ایرانی در بانک‌های خارجی قابل تقسیم  است.  اینکه گفته شود با رفع تحریم‌ها باید صد میلیارد دلار وارد کشور شود، یک تلقی عامیانه است؛ زیرا این مبالغ تفکیک شده در خارج از کشور نگهداری می‌شود. مشکل سوئیس هم اکنون حل شده است و هر کس در مورد میزان حساب‌های ایران در خارج از کشور صحبت می‌کند در درجه اول باید این تفکیک‌بندی را در نظر بگیرد.

برنامه دولت برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

نوبخت همچنین درباره برنامه دولت برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تصریح کرد: شما دیدگاه‌های دولت در این زمینه را می‌دانید و امیدواریم شرایطی فراهم شود که این کار به‌صورت سنجیده و با کمترین تنش انجام شود. ما سعی می‌کنیم دغدغه کسانی که دیدگاه متفاوت با دولت دارند را جذب کنیم. به گزارش «ایرنا» سخنگوی دولت همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی خبر داد.