باتوجه به دستاوردهای ارزشمند تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، جا داشت که صداوسیما منصفانه عمل می‌کرد. علی لاریجانی رئیس مجلس هم در پاسخ به اظهارات رحیمی،‌ ضمن تایید این اخطار گفت: صدا و سیما باید توجه لازم را داشته باشد و بدانند که این یک موضوع ملی است.

طرح سازمان انرژی اتمی برای پیشرفت صنعت هسته‌ای

همچنین دیروز رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که سازمان انرژی اتمی طرحی درباره پیشرفت صنعت انرژی اتمی آماده کرده که کمیسیون امنیت ملی باید آن را پیگیری کند. به گزارش «ایسنا» علی لاریجانی این خبر را در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی مطرح کرد.

حذف ممنوعیت جراحی پیشگیری دائمی از بارداری

خبر دیگر از جلسه علنی دیروز پارلمان آنکه نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان ممنوعیت تمامی عمل‌های جراحی جهت پیشگیری از بارداری را برداشتند. مجلسی‌ها دیروز بار دیگر طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را بررسی کردند که برای تامین نظر شورای نگهبان مواد ۱ و ۳ را حذف کرده و یک تبصره به ماده ۲ اضافه کردند. در ماده ۱ که حذف شد آمده بود: «کلیه اعمال جراحی که به‌منظور پیشگیری دائمی از بارداری انجام می‌شود به استثنای موارد مرتبط با تهدید سلامت جسمی، ممنوع است.»

استیضاح سه وزیر کلید خورد

خبر دیگر آنکه طرح استیضاح وزرای «کشور»، «کار، تعاون و رفاه اجتماعی» و «آموزش و پرورش» به جریان افتاد. به گزارش «انتخاب»، الیاس حضرتی در توییتر خود از جمع‌آوری ۲۲ امضا برای استیضاح وزیر کشور و همچنین شروع طرح استیضاح وزیر کار خبر داد. محور عمده استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز ابقا یا به‌کارگیری مدیران و نیروهای متهم در جریان سوء‌استفاده‌های صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان شده است.