قاسم احمدی لاشکی، نماینده نوشهر و چالوس در مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اعلام این خبر گفت: تلاش کمیته تحقیق و تفحص و کمیسیون آموزش و تحقیقات بر این است که گزارش نهایی سریع‌تر جمع‌بندی شود تا عده‌ای نتوانند دخل و تصرف سوء در این پرونده داشته باشند تا برخی اسناد را منهدم کنند و از بین ببرند.

درخواست مجلس از دولت درباره بودجه ۹۷

خبر دیگر از پارلمان آنکه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از درخواست پارلمان از دولت برای تدوین عملیاتی بودجه سال آینده خبر داد. محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به تدوین لایحه بودجه سال آینده در دولت، گفت: انتقادی که همواره به دولت‌ها وارد است، این است که گویا عزمی برای تهیه و تدوین عملیاتی لوایح بودجه ندارند. او با تاکید بر اینکه بودجه سال ۹۶ کمتر از ۵۰ درصد عملیاتی شده است، اظهار کرد: درخواست مجلس از دولت این است که لایحه بودجه سال ۹۷ را در شرایطی واقع‌بینانه و عملیاتی تصویب کند.

دولت در ایجاد فاصله با اصلاح‌طلبان سهیم نباشد

در خبری دیگر، دیروز رئیس فراکسیون امید گفت: عده‌ای اصرار داشتند به جامعه القا کنند رای مردم به اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم اشتباه بود، ولی مردم جواب آنها را در انتخابات شوراها دادند و حمایت قاطع‌تری از لیست امید کردند. به گزارش «ایسنا» محمدرضا عارف در دیدار با اعضای انجمن اسلامی مهندسان ایران با بیان اینکه باید مسیر آغاز شده از خرداد ۹۲ را با گام‌های محکم و استوار ادامه دهیم، تاکید کرد: به‌رغم هموار بودن نسبی مسیر ولی سختی راه زیادی پیش‌رو داریم. هجمه‌هایی که در ماه‌های اخیر به نهادهای تشکیل شده از دل گفتمان اصلاحات می‌شود به‌دلیل تاثیرگذاری این جریان سیاسی است. رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه هجمه‌ها از داخل و بیرون جریان اصلاحات به این گفتمان سیاسی تصادفی نیست و روز‌به‌روز بیشتر می‌شود، تاکید کرد: جریانی می‌خواهد بین اصلاح‌طلبان و دولت فاصله بیندازد، باید در مقابل این‌گونه تحرکات هوشیار باشیم و دولت هم باید مراقبت کند در ایجاد این فاصله سهیم نباشد.