رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان امسال و نیز حذف یارانه سه دهک بالای جامعه درقانون بودجه سال آینده خبر داد. به گزارش «ایرنا» محمدرضا پورابراهیمی روز جمعه در جلسه مشترک فعالان اقتصادی استان گلستان با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در محل فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: قانون مالیات برارزش افزوده قانونی آزمایشی بود و نیاز به اصلاح داشت.

وی گفت: این قانون درحوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید اصلاح شود زیرا از یک‌طرف بر فعالان اقتصادی و تولیدی فشار مضاعف وارد می‌کرد و ازسوی دیگر سبب فعالیت زیرپله‌ای برخی افراد سودجو شده است.

پورابراهیمی بااشاره به قانون جامع نظام مالیاتی کشور و ضرورت اجرای کامل آن، اضافه کرد: چون این قانون هنوز به‌طور کامل اجرا نمی‌شود، بنابراین نمی‌توان قانون مالیات بر ارزش افزوده و معایب آن را کامل اجرا کرد. وی با اشاره به پرونده‌هایی که درحوزه مشکلات اقتصادی به مجلس می‌رسد، تصریح کرد: از هر ۱۰ پرونده این حوزه ۶ پرونده آن به مشکلات قانون مالیات برارزش افزوده مربوط است و براین اساس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با هماهنگی دولت و نیز با استفاده از نظرات بخش خصوصی در تلاش است تا پایان امسال این قانون را اصلاح کند.

رئیس کمیسیون اقتصای مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از تصویب پرداخت یارانه به کل جمعیت کشور درسال‌های گذشته و استمرار آن در دولت دوازدهم، گفت: مجلس مصمم است باهماهنگی دولت و درقانون بودجه سال ۹۷ سه دهک بالای درآمدی را از دریافت یارانه حذف کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: اگر حذف سه دهک بالای جامعه درسال ۹۴ انجام می‌شد، سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان به درآمد دولت و بودجه عمرانی آن اضافه می‌شد و اکنون دولت در بودجه عمرانی و تخصیص آن مشکلی نداشت. وی مدعی شد در ۶ ماه نخست امسال از کل بودجه عمرانی کشور، تنها یک و نیم درصد آن به استان‌ها تخصیص یافته است.