محمدعلی پورمختار با اشاره با متعدد بودن ارقام معوقات در موسسات مالی اعتباری در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین تصریح کرد: تعداد بانک‌ها و موسساتی که تاکنون به تعهدات خود در قبال سپرده‌گذاران عمل نکرده‌اند به حدود ۱۰ بانک می‌رسد که تا همین اواخر در ۳ بانک یا موسسه تجمیع شده‌اند و امروز متاسفانه پاسخگوی مردم نیستند.

خبر دیگر از پارلمان آنکه دیروز غلامرضا کاتب عضو هیات‌رئیسه مجلس اعلام کرد که براساس قرار قبلی، مسوولان دستگاه‌های ذی‌ربط در پروسه بودجه‌ریزی امروز در صحن حاضر می‌شوند و نظرات خود را بیان می‌کنند. به گزارش «ایلنا» کاتب با ارسال نامه‌ای به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور، جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با توجه به مسوولیت این افراد در پروسه بودجه‌ریزی از آنها خواست تا براساس قرار قبلی که در محل هیات‌رئیسه مجلس  تعیین شده در جلسه علنی امروز حضور یابند و نظرات خود را بیان کنند.

آخرین وضعیت بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان

همچنین دیروز یک عضو کمیسیون شورا‌ها از اتمام بررسی افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیته تقسیمات کشوری این کمیسیون خبر داد. محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه موضوع بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس باید هر ۱۰ سال یک بار انجام شود، اما حدود ۲۰ سال است که اصلاحی در این زمینه انجام نشده و تعداد نمایندگان مجلس روی ۲۹۰ نفر ثابت مانده است، گفت: در انتخابات مجلس یازدهم می‌توان ۴۰ نماینده را به مجلس اضافه کرد البته این موضوع پس از تصویب در کمیسیون، به کمیته تقسیمات کشوری کمیسیون شوراها ارجاع شد. او ابراز امیدواری کرد که طی دو ماه آینده این لایحه از سوی دولت به کمیسیون شوراها واصل تا قطعی شود و در نوبت صحن قرار گیرد.

سوال از وزیر آموزش و پرورش

خبر دیگر آنکه سوال نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه از سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دستور کار جلسه این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار دارد. به گزارش خبرگزاری فارس، قاضی‌پور گفت: سوال من از وزیر آموزش و پرورش درباره حذف دریاچه ارومیه از نقشه ایران در کتب درسی دانش‌آموزان است