به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری در متن حکم حسن روحانی خطاب به حمید ابوطالبی آمده است: «نظر به مراتب تعهد، توان علمی و سوابق ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به‌عنوان «مشاور رئیس‌جمهور» منصوب می‌شوید. توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران از خداوند بزرگ مسالت می‌نمایم.» همچنین رئیس‌جمهوری در حکمی دیگر، آقایان «دکتر علینقی مشایخی» و «مهندس جهانگرد» را به «عضویت شورای‌عالی اداری» برگزید.

«تخت روانچی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور شد

همچنین دیروز محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حکمی مجید تخت روانچی را به سمت معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور منصوب کرد. مجید تخت روانچی پیش از این معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه بود.

آغاز بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۷ در هیات دولت

خبر دیگر از دولت آنکه هیات وزیران بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه درخصوص کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کشور را آغاز کرد. در این گزارش، وضعیت کلان منابع و مصارف پیش‌بینی‌شده و رویکرد لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور با تاکید بر بودجه‌ریزی عملیاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و ادامه مباحث پیرامون لایحه به جلسات بعدی موکول شد.