مسعود دانشمند در گفت‌وگو با «ایبِنا» در پاسخ به این سوال که بسته شدن حساب ایرانیان در امارات چه میزان صحت دارد، اظهار کرد: یکی از بانک‌های اماراتی نامه‌ای به یک شخص ارسال کرده که این نامه در رسانه‌ها منتشر شده و شایعه شد که امارات حساب همه ایرانی‌ها را بسته است که این موضوع را بررسی کردیم و صحت ندارد.

دانشمند ادامه داد: شخص مذکور نقل و انتقالاتی در حسابش داشته که بر اساس مقررات FATF نتوانسته مدارک لازم را ارائه کند که در نتیجه بانک طی نامه‌ای محترمانه حساب این شخص را بسته است. رئیس اتاق مشترک ایران و امارات تصریح کرد: ممکن است این مساله برای شخص دیگری در زمان دیگری نیز پیش آمده باشد که در نظام بانکی ایران نیز این مساله اتفاق می‌افتد و حساب افراد متخلف بسته می‌شود.

دانشمند تاکید کرد: بعد از این خبر از حدود ۲۰ تا ۳۰ فعال اقتصادی در امارات پرس و جو کردیم که مشخص شد انسداد حساب ایرانیان صحت ندارد و فعالیت‌های بانکی همه این افراد در حالت عادی قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: امارات قانون پولشویی را با جدیت بیشتری مدنظر قرار داده و تجار ایرانی باید حتما مدارک مبادلات مالی خود را آرشیو کنند که در آینده مشکلی برای آنها پیش نیاید و در مواقع لازم بتوانند مستندات را ارائه کنند. رئیس اتاق مشترک ایران و امارات با بیان اینکه امارات شریک دوم تجاری ایران است، تصریح کرد: حجم مبادله‌ای در حد ۲۵ میلیارد دلار در سال رقم کوچکی نیست که امارات از آن صرف‌نظر کند.