پس از وقوع زلزله در مناطق غربی کشور خبرها از تخریب بخش قابل‌توجهی از خانه‌های مسکن مهر حکایت می‌کرد تا آنجا که حسن روحانی رئیس‌جمهوری و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری نیز ضمن انتقاد از این اتفاق خواستار برخورد با پیمانکاران این ساختمان‌ها شدند، اما این سخنان با برخی انتقادها مواجه شد. از همین رو روز گذشته نوبخت در نشست خبری هفتگی‌اش با خبرنگاران با اشاره به این حواشی گفت: تخریب مسکن مهر در اثر زلزله بیشتر از سایر ساختمان‌ها بود. برخی ساختمان‌ها که در مسیر گسل هم بودند آسیب جدی ندیدند. مسلما برای هر دلسوزی این سوال پیش می‌آید که چرا مسکن مهر این‌گونه تخریب شد؟ آیا نمی‌شد از این خسارات پیشگیری کرد؟به گزارش «ایسنا» او در ادامه افزود: طبیعی است که برای رئیس‌جمهوری این سوال پیش آید که چرا خسارات مسکن مهر زیاد است. البته همه مسکن‌های مهر سراسر کشور را یک پیمانکار نساخته است و نمی‌توانیم بگوییم که مسکن مهر سراسر کشور مشکل دارد. نباید برای مردم احساس ناامنی ایجاد کنیم؛ ولی باید مسکن مهر بازبینی شود. نوبخت با بیان اینکه انتقاد دولت به پیمانکار برمی‌گردد نه دولت قبلی گفت: این انتقاد به کیفیت پایین مسکن مهر سر پل ذهاب بود نه به مسکن مهر کل کشور. باید همه مسکن مهر سراسر کشور و حتی سایر مسکن‌ها بازبینی شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر موضع دولت نسبت به مسکن مهر نیز گفت: دو راه نسبت به مسکن مهر پیش روی دولت بود. اول اینکه کل طرح متوقف شود و راه دیگر اینکه اقدامات نیمه تمام به فرجام برسد که دولت مسیر دوم را انتخاب کرد. سخنگوی دولت با  بیان اینکه سازنده مسکن مهر با توجه به افزایش هزینه‌های مسکن، مصالحی انتخاب کرده است که برای او ارزان‌تر تمام شود، گفت: باید این کار با دقت بیشتری انجام می‌شد و دولت تلاش می‌کند با نظارت بیشتر کیفیت مسکن مهر را افزایش دهد. نوبخت درخصوص زمان بازسازی مناطق زلزله‌زده گفت: در حال حاضر در حال انجام مقدمات و آواربرداری هستیم و زمان بازسازی این مناطق ان‌شاءالله هفته آینده در مناطق زلزله‌زده اعلام می‌شود.

قرارداد توتال

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درباره تعلل در اجرای قرارداد نفتی شرکت توتال و آیا پرداخت غرامت در این قرارداد پیش‌بینی شده است، گفت: این قرارداد یک فرآیند نسبتا طولانی را طی کرده و در ایستگاه‌های مختلف متوقف و درباره آن تفکر شده است. او همچنین گفت: یکی از نقاط قوت قرارداد این است که اگر طرف مقابل از قرارداد عدول کند باید غرامت بپردازد، ولی تاکنون اتفاقی این گونه رخ نداده و مطمئن باشید دولت از منافع ملی حمایت می‌کند.

لایحه پولشویی

سخنگوی دولت در مورد لایحه پولشویی و نظر FATF برای حذف کمک به گروه‌های مقاومت در این لایحه تصریح کرد: ما لایحه را در چارچوب سیاست‌های خود تهیه و به مجلس دادیم و مجلس و شورای نگهبان آن را بررسی خواهد کرد و خروجی آن قطعا چیزی نخواهد بود که در چارچوب نظام نباشد.

لایحه بودجه سال آینده

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درباره تهیه پیش‌نویس لایحه بودجه سال آینده و ارائه آن به هیات دولت گفت: پیش‌نویس این لایحه از سوی سازمان برنامه و بودجه با مستندات کافی تهیه شده و باید گفت که در بودجه سال آینده برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم که پس از تایید هیات دولت آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. وی در پاسخ به سوالی درباره شایعه معاوضه نازنین زاغری در قبال گرفتن طلب ایران از انگلستان نیز اظهار کرد: این موضوع بحثی قضایی است که توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اقدام قانونی انجام شده است. او تاکید کرد: مطالبات ما از انگلیس هیچ ربطی به پرونده نازنین زاغری ندارد.سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای درباره فیلتر تلگرام داشته است، گفت: در جلسات شورای عالی امنیت ملی که من هم مرتب حضور داشتم چنین مصوبه‌ای وجود نداشته است.سخنگوی دولت درخصوص نامه نمایندگان به رئیس‌جمهوری در مورد پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: صدور حدود ۵هزار میلیارد تومان  اوراق در دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی مطرح شده است.