بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم او تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که مشمولانی که می‌خواهند به خدمت اعزام شوند در صورتی که مهارتی را در سطح عالی آن مهارت فراگرفته باشند، مدتی از خدمت سربازی آنان کسر شود. ضمن آنکه پس از سربازی هم برنامه داریم تا با اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها به خوداشتغالی آنان کمک کنیم.

آغاز ثبت درخواست‌های کسرخدمت ایثارگری

خبر دیگر آنکه جانشین سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از شروع ثبت درخواست‌های مربوط به تسهیلات جدید کسرخدمت فرزندان ایثارگران از ماه آذر امسال خبر داد. به گزارش «ایرنا» از پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم کریمی در تشریح مقررات جدید کسرخدمت فرزندان ایثارگران افزود: در راستای اجرای بند (د) ماده ۸۸ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، تا پایان برنامه ششم هر ساله حداکثر ۲۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگران که دارای بیشترین درصد جانبازی، آزادگی و رزمندگی هستند و یا تجمیع امتیاز جانبازی، رزمندگی و آزادگی آنان به بالاترین امتیاز برسد از تسهیلات کسر خدمت بهره مند می‌شوند، او ادامه داد: در راستای اجرای مقررات جدید کسرخدمت ایثارگران و برنامه‌ریزی مناسب برای تعیین افراد واجد شرایط دارای اولویت برای هر سال، تمام جانبازان، آزادگان و رزمندگان باید براساس زمان‌بندی با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: بر اساس این زمان‌بندی؛ جانبازان و آزادگان از یازدهم تا بیستم آذرماه و ایثارگران دارای سابقه حضور در مناطق عملیاتی و جبهه از بیستم آذرماه تا دهم دی‌ماه اقدام کنند. کریمی با بیان اینکه در مهلت زمان مقرر تمام ایثارگران که دارای فرزند ذکور هستند باید ثبت‌نام کنند، گفت: پس از پایان مهلت مقرر، بررسی برای مشخص شدن افرادی که در اولویت‌ بهره‌مندی از کسرخدمت ایثارگران قرار دارند آغاز خواهد شد و قطعاً تا پایان سال ۲۰ هزار نفری که در اولویت هستند، مشمول کسرخدمت‌های قانونی خواهند شد.