پورابراهیمی پیش از این نامه‌ای به رئیس مجلس درخصوص تخلفات سازمان تامین اجتماعی نوشته بود و دیروز هم در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر، از دستور لاریجانی به دیوان محاسبات و کمیسیون اصل نود برای بررسی این موضوع و گزارش آن به مجلس خبر داد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پیش از این نیز در جلسه سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آنچه تخلفات این وزارتخانه می‌خواند، اشاره کرده بود.

محمدرضا پور ابراهیمی دیروز هم در تشریح این تخلفات، با بیان اینکه اولین مشکل در ساختار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش صندوق‌های اجتماعی، این است که در بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی کشور بحث سه‌جانبه‌گرایی رعایت نمی‌شود، گفت: ما نامه‌های متعددی به آقای لاریجانی درخصوص این موضوع نوشته‌ایم و آقای لاریجانی نیز این شکایت را وارد دانسته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه صندوق تامین اجتماعی مال کارگر و کارفرماست، گفت: منابع سازمان تامین اجتماعی را کارگران و کارفرمایان تامین می‌کنند، دولت یک ریال هم پول نمی‌دهد فقط صندوق را اداره می‌کند اولین تخلف دولت همین است دولت ملکی را اداره می‌کند که مالکش نیست. طبق قانون برای اداره صندوق تامین اجتماعی باید نماینده کارگر و کارفرما وجود داشته و دولت در کنار آنها حضور داشته باشد و برای اداره این دارایی‌های اقتصادی که در حال حاضر رقم آن ۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، تصمیم‌گیری کنند. به باور پورابراهیمی، این اشکال، سازمان تامین اجتماعی را به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل کرده است.

جلسه غیرعلنی مجلس با حضور سیف

خبر دیگر از پارلمان آنکه سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس از بررسی وضعیت موسسات اعتباری در جلسه غیرعلنی امروز پارلمان با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد. بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است ولی‌‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی در این جلسه غیرعلنی با نمایندگان مجلس، درباره آخرین وضعیت موسسات مالی و اعتباری گزارش دهد. مجلسی‌ها همچنین بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی، بررسی لایحه حفاظت از خاک و بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور را در دستور کار جلسات علنی این هفته مجلس دارند.