همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در توییتی به زبان عربی حادثه تروریستی در مصر را به‌شدت محکوم کرد. به گزارش «ایسنا» محمدجواد ظریف در توییتر خود نوشت: «بار دیگر دست تروریسم بزدل به ملت عزیز مصر ضربه زد و دوباره ثابت کرد تروریسم تفاوتی میان ارزش‌های الهی و انسانی قائل نیست؛ همان‌طور که میان مکان‌ها حتی اگر مسجد و عبادتگاه باشد فرقی نمی‌گذارد. من این اقدام تروریستی پست را به‌شدت محکوم کرده و از خداوند برای شهدای این حادثه رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسالت دارم.»

از سوی دیگر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز وقوع حادثه انفجار تروریستی در مسجد العریش و جان باختن و مجروح شدن جمع زیادی از نمازگزاران مسلمان مصری را به رئیس مجلس نمایندگان این کشور تسلیت گفت.

به گزارش «ایسنا» علی لاریجانی در این پیام خطاب به رئیس مجلس نمایندگان جمهوری عربی مصر آورده است: «با کمال تاسف از وقوع حادثه انفجار تروریستی در مسجد العریش و جان باختن و مجروح شدن جمع زیادی از نمازگزاران مسلمان مصری مطلع شدم. اینجانب ضمن محکومیت شدید این جنایت ‌هولناک، مراتب تاثر و همدردی عمیق خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران را به جنابعالی، پارلمان، دولت و مردم مصر اعلام و برای ‌بازماندگان این حادثه ناگوار، صبر و آرامش خاطر آرزو می‌نمایم.»

همچنین رئیس مجلس ایران در این پیام تاکید کرد: «ریشه‌کنی تمامی اشکال ‌تروریسم، نیازمند تلاش جمعی جامعه بین‌المللی و همکاری همه ‌کشورها برای مقابله جدی با خاستگاه فکری و حامیان این گروه‌های جنایتکار و تکفیری است.» به گزارش «ایرنا» مسجد صوفی در روستای الروضه واقع در ۴۰ کیلومتری غرب العریش در منطقه سینای مصر روز جمعه ۳ آذر مورد حمله تروریستی قرار گرفت که بیش از ۳۰۰ نفر در این حادثه تروریستی کشته شدند. این بزرگ‌ترین حمله تروریستی در تاریخ معاصر مصر قلمداد می‌شود.