بررسی دوفوریتی این طرح با موافقت ۱۵۴ نماینده در مقابل رای مخالف ۲۳ نفر از نمایندگان و رای ممتنع ۱۰ نماینده به تصویب رسید. طبق تبصره یک ماده یک این طرح، اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می‌توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند. در صورت تصویب نهایی این طرح، اصلاحات صورت گرفته در قانون از دوره پنجم شوراهای اسلامی اجرایی خواهد شد. مجلسی‌ها همچنین در جلسه علنی روز یکشنبه، با بررسی یک فوریتی طرح اصلاح بندی از قانون برنامه ششم توسعه ناظر به بازسازی و نوسازی قنوات موافقت کردند.

چگونگی پرداخت عیدی و پاداش کارکنان دولت

از سوی دیگر، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جزئیات طرحی درباره چگونگی پرداخت عیدی و پاداش کارکنان دولت را که در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون مطرح شد، تشریح کرد. محمد وحدتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از بررسی طرح استفساریه قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت و نحوه تسری آن به کارگران شاغل و مشمولان قانون کار در دستگاه‌های اجرایی، در جلسه کمیسیون اجتماعی خبر داد و در توضیح این طرح استفساریه، گفت: کارکنان دستگاه‌های اجرایی با وجود آنکه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و طبق قانون کار حقوق دریافت می‌کنند، اما به آنها براساس قانون کار عیدی و پاداش پرداخت نمی‌شود، بلکه عیدی و پاداش آنها براساس خدمات دستگاه‌های دولتی پرداخت می‌شد. وحدتی با بیان اینکه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان این طرح به رأی اعضای کمیسیون گذاشته شد، گفت: اعضای کمیسیون با این طرح استفساریه موافقت کردند، بنابراین در صورت تصویب این طرح در صحن علنی مجلس، کارکنان دستگاه‌های اجرایی از این پس براساس قانون کار، عیدی و پاداش دریافت خواهند کرد.

نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با نوبخت

همچنین سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی رویکردهای اصلی و نوین لایحه بودجه سال آینده در نشست مشترک کمیسیون متبوعش با مسوولان سازمان برنامه و بودجه خبر داد. براساس گزارش خبرگزاری خانه ملت، رحیم زارع درباره این نشست مشترک با محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسوولان این سازمان گفت: بودجه سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت و محورهای آن تشریح شد. او افزود: رویکردهای اصلی و نوین در لایحه بودجه سال آینده بر بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد تاکید دارد و یکی از موضوعات مهم که لحاظ شده بحث ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی کشوری است. زارع تصریح کرد: استفاده از توان بخش غیردولتی برای اجرای طرح‌های عمرانی و ایجاد صندوق رفاه اجتماعی امید از دیگر مباحث مهم در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور است.