به گزارش «ایسنا» اسحاق جهانگیری دوشنبه شب در بخش پایانی سفر خود به استان کرمانشاه، با اشاره به برنامه در دستور کار دولت برای مقاوم‌سازی ۶ میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور افزود: براساس این برنامه، دولت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را مقاوم‌سازی می‌کند. جهانگیری در ادامه سخنان خود از اجرای طرحی بسیار عظیم برای تحول بخش کشاورزی در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: به‌زودی کانال گرمسیری به بهره‌برداری خواهد رسید و حجم عظیمی از آب به منطقه منتقل خواهد شد و حدود ۶۲ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه تحت آبیاری و کشت قرار خواهند گرفت. وی از مسوولان بانک‌های استان کرمانشاه خواست برای پرداخت تسهیلات به مردم زلزله‌زده سختگیری نکنند و اصل را بر پرداخت تسهیلات بگذارند مگر اینکه واقعا راهکاری وجود نداشته باشد.

توضیح نوبخت درباره کمک‌های بلاعوض به زلزله‌زدگان

در خبری دیگر سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت برای بازسازی واحدهای مسکونی، ٥ تا ٦ میلیون تومان کمک بلاعوض و وام بانکی به زلزله‌زدگان اعطا می‌کند که هیچ ارتباطی به اسکان موقت و دریافت یا عدم دریافت کانکس ندارد، گفت: آنچه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرده است، مربوط به کمک مالی سه میلیون تومانی بلاعوضی است که برای اسکان موقت درنظر گرفته شده و طبیعی است خانواده‌های آسیب‌دیده از زلزله برای اسکان موقت خود اختیار دارند که یا سه میلیون وجه بلاعوض را دریافت کنند یا یک کانکس از دولت تحویل بگیرند.

به گزارش «ایسنا» نوبخت افزود:  اعطای کمک بلاعوض و وام بانکی برای بازسازی واحدهای مسکونی صدمه‌دیده از زلزله به قوت خود باقی است و کمک سه میلیونی مصوب دولت به هر خانوار زلزله‌زده برای اسکان موقت نیز یا به‌صورت نقدی به آنها پرداخت می‌شود یا در عوض آن کانکس تحویل می‌شود. بدیهی است خانواده‌ها اختیار دارند که یا کانکس بگیرند یا سه میلیون تومان وجه بلاعوض اسکان موقت را که در آن صورت خودشان باید مشکل اسکان موقت را حل کنند.

ازسوی دیگر براساس آخرین گزارش‌ها، با مرگ یکی دیگر از مصدومان زلزله کرمانشاه در بیمارستانی در تهران، شمار جانباختگان این زلزله به ۴۸۴ تن (۲۳۷ مرد و ۲۴۷ زن) رسید.