لیبرمن این سخنان را سه‌شنبه هفتم آذر در مصاحبه با وب‌سایت اسرائیلی وای.نت بیان کرد. این وب‌سایت روزنامه یدیعوت آهارونوت نوشت: «اظهارات وزیر دفاع با سخنان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در مورد حضور نظامی ایران در سوریه در تضاد است.» به‌نوشته وای.نت، لیبرمن درحالی از نبودن نیروهای ایران در مرز سوریه با اسرائیل خبر می‌دهد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم، پی‌درپی نسبت به «تثبیت حضور نظامی ایران در خاک سوریه» هشدار می‌دهد. به گزارش وای.نت نتانیاهو مدعی شده بود: «ایران در سوریه کارخانه تولید موشک می‌سازد و هرجا که داعش بیرون رفته‌است، ایران وارد شده‌است.»

این وب‌سایت با اشاره به دیگر ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «نتانیاهو سه ماه پیش نیز به نقل از یوسی‌کهن رئیس موساد اسرائیل در یک جلسه گزارش به وزیران، از هجوم نیروهای ایرانی و اعزام همپیمانان ایران به سوریه، لبنان، عراق و یمن سخن گفت.» اما لیبرمن سه‌شنبه هفتم آذر به وای.نت گفت: «درست است که چند مشاور و متخصص ایرانی (در سوریه) حضور دارند اما نیروی نظامی ایران در خاک سوریه نیست.» وای.نت از وزیر دفاع اسرائیل پرسید: «شما درک می‌کنید این چیزی که می‌گویید درواقع با عناوین خبری که ما اینجا در هفته‌های اخیر در اسرائیل مرتب می‌شنویم، تضاد دارد؟» که لیبرمن در پاسخ مدعی شد: «راهبرد ایران این است که در هر جایی نیروهای نیابتی خود را ایجاد کند؛ آنها خودشان در لبنان حضور فیزیکی ندارند؛ برای این حزب‌الله را دارند. در یمن حضور فیزیکی ندارند؛ شورشیان حوثی را به‌وجود آوردند. همان برنامه‌ها را برای سوریه نیز دارند که هر نوع گروه شیعی را از عراق، افغانستان و پاکستان بیاورند. ما نمی‌گذاریم ایران در سوریه مستقر شود.» لیبرمن در برابر این پرسش وای.نت که از چه راه‌هایی «نمی‌گذارید ایران در سوریه مستقر شود؟»، با طعنه پاسخ داده‌است: «با تله‌پاتی.» آویگدور لیبرمن درحالی از نبود نیروی نظامی ایران در خاک سوریه سخن گفته‌ است که هفته گذشته خود بر لزوم افزایش بودجه ارتش به میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار دیگر در دوره نزدیک، از جمله برای مقابله با «تغییرات بنیادی» در منطقه و «خطر ایران» تاکید کرده بود.

لیبرمن هفته گذشته تایید کرد که بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه با یاری ایران، روسیه و حزب‌الله، پس از جنگ داخلی هفت ساله، دوباره بر ۹۰ درصد از خاک کشورش مسلط شده‌است. به گزارش رسانه‌های اسرائیل، دولت نتانیاهو دوشنبه ششم آذر نشستی را برای بررسی نتایج دیدار هفته گذشته روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه در بندر سوچی روسیه در مورد آینده سوریه، برگزار کرد. براساس این گزارش‌ها، در نشست دولت نتانیاهو با شرکت روسای ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی، نتایج جلسه هفته گذشته ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان بررسی شد؛ در همین حال نتایج این جلسه دولت اسرائیل در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفت. اما رسانه‌های اسرائیل در روزهای گذشته خبر دادند که دولت این کشور از طریق «عوامل سوم» به بشار اسد هشدار داد که اگر امکان دهد ایران در سوریه حضور نظامی داشته باشد، سوریه در تهدید خواهد بود. جروزالم پست یکشنبه به نقل از نشریه کویتی الجریده نوشته بود، اسرائیل «سوگند» خورده که هر گونه استقرار نظامی ایران تا ۴۰ کیلومتری مرز سوریه با اسرائیل را بمباران کند.

اسرائیل برخی حملات هوایی ماه‌های اخیر علیه سوریه را از جمله با هدف انهدام جنگ‌افزار انتقالی برای حزب‌الله در خاک سوریه، تایید کرد. این در شرایطی است که سوریه می‌گوید که حضور مستشاران نظامی ایران در این کشور قانونی و با دعوت حکومت دمشق است.