به گزارش «ایسنا» مایک پمپئو روز شنبه در نشست بنیاد رونالد ریگان مدعی شد که برای سردار قاسم سلیمانی نامه‌ای ارسال کرده و در رابطه با حمله به منافع آمریکا در عراق به او هشدار داده است. براساس گزارش العالم، پمپئو در ادامه گفت: او این نامه را برای فرمانده سپاه قدس ایران فرستاده اما او آن را نخوانده است. رئیس سازمان سیا افزود: من این نامه را فرستادم برای اینکه او نشان داده بود نیروهای تحت امر وی ممکن است به منافع آمریکا حمله کنند. پمپئو با تاکید بر اینکه سلیمانی این نامه را نگشوده است، اضافه کرد: آنچه ما در آن نامه به وی گفتیم، این بود که ما او و ایران را پاسخگو خواهیم کرد و ما می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که این سردار سپاه این را بداند و این شفاف‌ترین راه بود.

پمپئو با تکرار ادعاهای قبلی خود گفت: ایران در تلاش است تا نفوذ خود را در خاورمیانه تقویت کند. رئیس سازمان سیا همانند دوره نمایندگی خود از حزب جمهوری‌خواه کانزاس در کنگره، به‌شدت از توافق هسته‌ای انتقاد کرد که در آن آمریکا و دیگر اعضای جامعه بین‌الملل و تهران توافق کرده بودند در ازای کاهش برنامه‌های هسته‌ای، تحریم‌ها برداشته شود. او در این نشست به سوالاتی که مربوط به جایگزینی او با رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا بود، پاسخ نداد. «لئون پانه‌تا» وزیر دفاع پیشین آمریکا نیز در این نشست خواستار تشکیل مراکز فرماندهی مشترک اعراب، اسرائیل و ترکیه برای مقابله با ایران و گروه‌های تحت حمایتش شد.

روایت نامه رئیس «سیا» به قاسم سلیمانی

پیشتر رئیس دفتر مقام معظم رهبری از نامه رئیس سازمان «سیا» به قاسم سلیمانی و بی‌توجهی وی به این نامه خبر داده بود. محمد محمدی‌گلپایگانی پنج‌شنبه هفته گذشته در مراسم تجلیل از ممتازان آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، با تاکید بر اینکه حرف جمهوری‌اسلامی در جهان رسا و بلند است، گفت: همین اواخر زمانی که قاسم سلیمانی در بوکمال بود، رئیس سازمان سیا به وسیله یکی از رابطان خود در منطقه، نامه‌ای برای سردار سلیمانی فرستاد اما ایشان گفت «نامه تو را نمی‌گیرم و نمی‌خوانم و اصلا با این افراد صحبتی ندارم»؛ اینها چه کسانی هستند که با استکبار این‌گونه برخورد می‌کنند؟

او ادامه داد: امثال قاسم سلیمانی، محصول و تربیت‌شده انقلاب اسلامی هستند؛ اوست که به رهبری نامه می‌نویسد و می‌گوید «فرزند و سرباز شما، قاسم سلیمانی.» محمدی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه نقش طلبه‌ها در این مسیر بسیار مهم است، تاکید کرد: آینده نظام در حوزه‌های علمیه رقم می‌خورد؛ هرکسی نقشی دارد و باید به آن عمل کند، شما نیز باید آماده باشید.