آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با محکوم کردن اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا علیه قدس شریف گفت: آمریکا به‌رغم مواضع ملت‌ها و دولت‌های جهان به‌دنبال آن است که انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدامی تمام‌شده قلمداد کند و این رفتار، نقش و نفوذ صهیونیسم جهانی را در آمریکا آشکار کرده و نشان می‌دهد که آمریکا صهیونیستی‌تر از خود صهیونیست‌ها رفتار می‌کند.

بیانیه مجلس خبرگان در محکومیت اقدام آمریکا

در خبری دیگر به نقل از خبرگزاری فارس، مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌‌ای اقدام آمریکا در اعلام بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را گامی بزرگ برای سقوط و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی و خدمتی ناخواسته به تحقق آرمان فلسطین دانست.

قدس مدفن رژیم جعلی صهیونیستی خواهد شد

همچنین سرلشکر محمدعلی جعفری با تاکید به اینکه هدف اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی تخریب مسجدالاقصی است، گفت: به فضل الهی قدس مدفن رژیم صهیونیستی خواهد شد. به گزارش «ایسنا» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در جمع تعدادی از کارکنان ستاد فرماندهی کل سپاه درباره تصمیم اخیر دولت آمریکا مبنی‌بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل، اظهار کرد: همه اینها مقدمه تخریب مسجدالاقصی است و مسلمانان باید بدانند اگر همین الان و به فوریت مقابل این توطئه شوم نایستند، زمان به سرعت از دست خواهد رفت.  فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه «ما اطلاع داریم که این تصمیم محصول رایزنی‌ها، توافقات و هماهنگی‌های پس‌پرده با برخی کشورهای عربی به‌ویژه عربستان سعودی است و آنها از چند ماه قبل در جریان موضوع بوده‌اند»، گفت: رژیم سعودی تلاش می‌کند موضع‌گیری مسلمانان علیه جنایت تازه آمریکا در حد حرف و بیانیه باقی بماند. آنها با اسرائیل و آمریکا تفاهم کرده‌اند که اقدام عملی برای حفاظت از قدس صورت نگیرد و مساله فلسطین را از دایره منافع و حساسیت‌های جهان اسلام خارج سازند.