قوه‌قضائیه به آنچه در سال ۸۸ پیش آمد و اقداماتی علیه جان و مال مردم صورت گرفت، وارد شد و آن موقع شورای عالی امنیت مصوب کرد که الان محاکمه نباشد. می‌گویند که چرا قوه‌قضائیه بدون مبنای قانونی محصور کرده، اولا قوه‌قضائیه این کار را نکرده و مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که طبق قانون اساسی است و ایرادی ندارد.

محسنی‌اژه‌ای همچنین درباره مشکل موسسه اعتباری کاسپین هم گفت: چرا شما می‌گویید که ما به تحصن‌ها اعتنا نکردیم و کاری نکردیم؟ تا پایان آبان، ۱۱ میلیون و هفتصد و خرده‌ای چک برگشت خورده است. این تقصیر قوه‌قضائیه است؟ تمام تلاش ما این بوده که مردم به حق‌شان برسند. محسنی‌اژه‌ای افزود: موسسه ثامن‌الحجج نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان از مردم سپرده گرفته است. آیا قوه‌قضائیه باید نظارت کند؟ اصلا برای قوه‌قضائیه امکان‌پذیر است؟ نهایت تلاش خود را کردیم تا از بیش از یک میلیون سپرده‌گذاری که بودند، چیزی در حدود ۹۹ درصد از افراد تعیین تکلیف شدند.

دسیسه‌چینی مرتضوی

معاون اول دستگاه قضا درباره پرونده ستار بهشتی با تاکید بر اینکه شکنجه شرعا، قانونا و اخلاقا ممنوع است، گفت: در پرونده کهریزک، سعید مرتضوی به ۵ سال حبس محکوم شد که در تجدیدنظر به خاطر عذرخواهی به دو سال کاهش یافت. برخی از این آقایان که الان می‌خندند، خیلی از مرتضوی دفاع می‌کردند و خیلی آقای مرتضوی را به‌کار گرفتند و امتیاز دادند. اژه‌ای درباره ادعای مرتضوی درباره فاضل هم گفت: «آقای فاضل بلافاصله تحت تعقیب قرار گرفت و گفت مطلقا بحث این طور نیست. آقای مرتضوی هم خواسته شد؛‌ آقای مرتضوی با دسیسه‌چینی با یک جمعی خواستند برای این آقای بدبخت یا خوشبخت پرونده بسازند. آن آقا بدون تردید سهل‌انگاری کرده بود و بحثی نیست اما قاضی به این رسید که جرمی واقع نشده است. اگر هم جرمی باشد، آقای مرتضوی و افرادی بودند که می‌خواستند این کار را بکنند. آقای مرتضوی یک تصویربرداری مخفی انجام داده بود. دو تا سه بار مونتاژ کردند و سی‌دی‌ها را مخفی کرده بودند. بعدا این «سی‌دی» به دست آمد و کاملا مشخص بود که می‌خواستند پرونده‌سازی کنند. البته می‌گویم که این فرد نباید در آن جلسه شرکت می‌کرد. اما اگر جرمی در آن پرونده اتفاق افتاده باشد، مربوط به مرتضوی و دو نفر از همدستانش بود. چنانچه از مرتضوی شکایت شود، قطعا تحت تعقیب قرار می‌گیرد.»

دست‌خط بقایی موجود است

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده حمید بقایی گفت: مسائل ایشان (بقایی) مالی است و بررسی می‌شود و دادگاه در شرف صدور حکم است. بنابراین تا زمانی که حکم قطعی نشود من از بیان جزئیات از نظر قانونی معذور هستم. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، اژه‌ای درباره انفرادی بودن زندان و گلایه‌های بقایی گفت: دست‌خط بقایی در مورد رضایت از وضعیت زندان موجود است و اگر رضایت دهد منتشر می‌شود.

وی همچنین درخصوص پرونده حسین فریدون تاکید کرد که پرونده برادر رئیس‌جمهور ربطی به بازداشت بقایی ندارد. اژه‌ای درخصوص موضوع منتسب به دختر آیت‌الله آملی لاریجانی نیز تاکید کرد: این مساله صددرصد دروغ است ایشان با هیچ سرویسی ارتباط نداشته و هیچ‌وقت و هیچ جا بازداشت نشده است. عده‌ای می‌گویند کجاست؟ خب دنبال درس و تحصیل است. یکبار هم به خارج از کشور نرفته مگر زیارت عتبات.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری درباره «لات و گنده‌گو» خواندن احمدی‌نژاد و اینکه چرا چنین آدمی که از نظر شما چنین است، در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و چرا قوه‌قضائیه مصادیق تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی را تبیین نمی‌کند، گفت: من گفتم در صحبتی که  ایشان در ۳۸ دقیقه مطرح کرده، تعداد کثیری دروغ است و در یک صفحه بیش از ۱۰ دروغ مطرح شده است. سخنگوی قوه‌قضائیه افزود: «من نگفتم ایشان لات است. گفتم این مطالب این روزها، مرا به یاد داستان آن لات انداخته است. شما می‌گویید که این حرف من منتسب به احمدی‌نژاد می‌شود. خیلی خب قبول می‌کنم.» اژه‌ای در پاسخ به این سوال که چرا نگفتید چنین لاتی (احمدی‌نژاد) چرا در مجمع تشخیص مصلحت حضور دارد، گفت: اینکه مربوط به من نیست. مطالبی که مربوط به من است را سوال کنید.