بهرام قاسمی صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفت: «درحال‌حاضر در مورد ترکیب تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران سکوت می‌کنم، شما را دعوت به صبوری می‌کنم تا در چند هفته آینده که ساختار وزارت خارجه به‌طور کامل مشخص می‌شود و در همین چارچوب تمام ابعاد موضوع هسته‌ای در وزارت خارجه و تیم مذاکره‌کننده آن نیز تعیین شود.»

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود در مورد نشست اخیر اتحادیه عرب در ارتباط با اقدام اخیر ترامپ مبنی بر پذیرش قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تلاش این کشور برای انتقال سفارت‌اش از تل‌آویو به این شهر گفت: بیانیه اتحادیه عرب از قدرت و قوام لازم برخوردار نبود و درواقع بیانیه‌ای ضعیف بود. قاسمی همچنین با بیان اینکه البته برخی از کشورهای اسلامی و عربی در ارتباط با تحولات اخیر موضع جدی‌تری دارند و بر آرمان فلسطین تاکید دارند، ادامه داد: «طی روزهای آینده نشست سران کشورهای اسلامی در ترکیه برگزار می‌شود. ما نیز در عالی‌ترین سطح در آن شرکت می‌کنیم و امیدواریم این نشست موجب شود که اقدامات منسجم‌تری از سوی کشورهای اسلامی و منطقه در این ارتباط انجام شود و ما بتوانیم به یک نقطه مشترک مثبت‌تر در این ارتباط دست پیدا کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد آخرین وضعیت پرونده خاوری رئیس پیشین بانک ملی و حکمی که اخیرا در مورد او صادر شد، گفت: «موضوع وی از سوی پلیس اینترپل درحال پیگیری است البته من در جریان آخرین وضعیت پیگیری‌ها نیستم و ترجیح می‌دهم در این خصوص با توجه به اینکه اطلاعات محدودی دارم اظهارنظر نکنم.» سخنگوی وزارت خارجه همچنین در این نشست در مورد هفتمین نشست وزیران امور خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر که هفته گذشته در مسکو با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته اجلاس وزیران امور خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر در روسیه برگزار شد. این اجلاس، اجلاس مهمی بود. او با بیان اینکه ۲۱ سال است که از آغاز مذاکرات در مورد رژیم حقوقی دریای خزر می‌گذرد، اظهار کرد: این امیدواری وجود دارد که تکلیف این کنوانسیون در اجلاس سران که در آستانه قزاقستان برگزار می‌شود مشخص شود، البته قبل از آن جلسات فنی و کارشناسی برگزار خواهد شد و ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم در اجلاس آستانه به نقاط مشترک ملموس‌تری دست پیدا کنیم.

او در مورد مذاکرات برجامی صورت گرفته بین مقامات ایرانی و وزیر خارجه انگلیس در جریان سفر اخیر وی به تهران، اظهار کرد: در این سفر آقای جانسون وزیر خارجه انگلیس به صراحت اعلام کردند که دولت انگلیس به تعهدات خود در برجام پایبند است و تمامی تعهدات خود را انجام می‌دهد. سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: یکی از مسائلی که در جریان این سفر بین مقامات ایرانی و انگلیسی در مورد آن بحث و گفت‌وگو شد بحث برجام است و همان‌طور که گفتم آنچه که از طرف آقای جانسون مطرح شد پایبندی این کشور به تعهداتش در ارتباط با برجام بود.

قاسمی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در مورد زمان قطعی سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران، گفت: فعلا در مورد اعلام زمان سفر سکوت می‌کنم. مقدمات کار برای انجام این سفر آماده شده است و گروه‌های کارشناسی در این زمینه کار خود را انجام می‌دهند. این مقام وزارت خارجه تاکید کرد:  در آینده نه‌چندان دور این سفر انجام می‌گیرد تا دو طرف بتوانند در مورد مسائل جدی که وجود دارد گفت‌وگو کنند و قطعا این گفت‌وگوها به بهبود و پیشبرد روابط فیمابین کمک می‌کند. آخرین وضعیت تغییر ساختار در وزارت خارجه دیگر سوالی بود که بهرام قاسمی در پاسخ به آن گفت: «تغییر ساختار و چیدمان در وزارت خارجه با دقت لازم در حال پیش رفتن است و این فرآیند به نقاط مطلوبی دست پیدا کرده است و امیدواریم با حل و فصل یکی دو مورد دیگر هر چه زودتر اخبار در این زمینه اعلام شود.»

خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه در مورد ادعای چندی پیش رسانه‌های کویتی مبنی بر اینکه ایران از کشور تونس درخواست کرده که بین تهران و ریاض میانجی‌گری کند پرسید که قاسمی اظهار کرد: «سیاست ما در مورد مسائل منطقه و هر کشوری که بتواند گام موثر، مثبت و سازنده‌ای در جهت افزایش ثبات و ایجاد امنیت در منطقه بردارد روشن است و از آن استقبال می‌کنیم. در مورد بحث تونس من چند هفته پیش نیز در این ارتباط موضع‌گیری کردم، ما چنین درخواستی از تونس نداشتیم.»