لودریان ایران را به تلاش برای دستیابی به «هژمونی» در منطقه متهم کرد و گفت: «ایرانی‌ها از این لغت خرسند نشدند، ولی من از آن دفاع می‌کنم.» پیش از این وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده بود لودریان در واشنگتن درباره مسائل مختلف از جمله برجام، برنامه موشکی و مسائل منطقه‌ای ایران با مقام‌های آمریکا و اعضای کنگره این کشور گفت‌وگو می‌کند. او گفت که دولت‌های دو کشور مصمم هستند به خاطر برنامه موشکی ایران، «با قوت» فشار بر این کشور را افزایش دهند و این اقدام ممکن است شامل تحریم‌های اقتصادی نیز باشد.

طبق گزارش وب‌سایت وزارت خارجه فرانسه، لودریان در واشنگتن با «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا و «هربرت ریموند مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ویلبر راس، وزیر بازرگانی و جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ دیدار خواهد کرد.

فرانسه در ماه‌های گذشته بارها با انتقاد از برنامه موشکی ایران، آمادگی خود را برای همکاری با دولت دونالد ترامپ، علیه این برنامه اعلام کرده است. رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین خواستار انجام مذاکرات مکمل برجام با ایران برای گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و موشکی شده است. همزمان با این تحولات رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با سفیر ایران گفت که برجام مبنای همکاری با ایران بوده و قابل تغییر نیست. به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابوالقاسم دلفی، سفیر ایران در پاریس روز دوشنبه با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در کاخ الیزه دیدار و استوارنامه خویش را تسلیم کرد. سفیر ایران در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و فرانسه و تحولات مثبت در روابط دو کشور از جمله توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و علمی بعد از برجام اعلام کرد: «به‌دنبال سفر رئیس‌جمهوری ایران به پاریس و اجرای اسناد همکاری امضا شده در سفر مذکور زمینه برای برداشتن گام‌های بلند در زمینه ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه مهیا است.»

ابوالقاسم دلفی با تشریح مواضع ایران در قبال تحولات منطقه اظهار کرد: «جمهوری اسلامی ایران بر حل مسائل منطقه از طریق گفت‌وگو تاکید داشته و با هرگونه تحمیل و مداخله خارجی مخالف است.»

رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در این دیدار با تاکید بر اراده این کشور در زمینه ایجاد روابط متعادل با جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد فرانسه به‌دنبال یک دیالوگ و روابط سازنده با ایران است. امانوئل مکرون با اشاره به سیاست فرانسه در زمینه حفظ و اجرای توافق‌نامه هسته‌ای گفت: «برجام مبنای همکاری ما با ایران بوده و قابل تغییر نیست.» او با اشاره به سیاست خارجی فرانسه مبنی بر گفت‌وگو با همه طرف‌ها اظهار کرد: «فرانسه مایل به گفت‌وگو با ایران درباره تحولات منطقه‌ای است و از روابط خوب بین وزارتخانه‌های دو کشور خرسند است.»