اسدالله قره‌خانی، سخنگوی این کمیسیون در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه نمایندگانی از وزارتخانه‌های نفت، نیرو، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها و سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه حضور داشتند، گفت: پس از اینکه هر یک از نمایندگان و همچنین نمایندگان دستگاه‌ها ادله خود را بیان کردند، کمیسیون انرژی به حذف تبصره مذکور رای داده و در واقع با این موضوع مخالفت کرد.براساس اظهارات سخنگوی کمیسیون انرژی، این مصوبه به‌عنوان نظر کمیسیون انرژی به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود و اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ با بررسی این تبصره به حذف یا باقی ماندن آن در لایحه بودجه رای می‌دهند. بر این مبنا، رای دیروز کمیسیون انرژی به حذف تبصره ۱۸، به معنی حذف نهایی این تبصره نیست و این موضوع باید در کمیسیون تلفیق نیز تصویب شود.

جلسه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با رئیس مجلس

همچنین اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ دیروز نشستی با رئیس مجلس برگزار کردند. علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷، در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه در این جلسه همفکری‌هایی درباره نحوه تشکیل جلسات کمیسیون تلفیق در ایام تعطیلی مجلس صورت گرفت، افزود: همچنین آقای لاریجانی دیدگاه‌های مجلس را در مورد بعضی موضوعات مهم بودجه مطرح کردند و گفتند که باید توافق نسبی بین دولت و مجلس در این موارد وجود داشته باشد. یوسف‌نژاد یادآوری کرد: اعضای کمیسیون تلفیق از هفته آینده بررسی کلیات و جزئیات لایحه بودجه را آغاز خواهند کرد.

تصویب آیین‌نامه نحوه بررسی لایحه بودجه ۹۷

همچنین دیروز غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ از تصویب آیین‌نامه نحوه بررسی بودجه سال آینده در کمیسیون متبوعش خبر داد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به ارفاقی که هیات‌رئیسه مجلس برای تعطیلی دو هفته‌ای صحن علنی قائل شده است، کمیسیون تلفیق دو هفته مستمر به‌صورت شبانه‌روزی و احتمالا در ۳ شیفت لایحه بودجه را بررسی می‌کند تا ان‌شاء‌الله بتوان در ۳ هفته بودجه را در کمیسیون تلفیق نهایی کرد.

پاسخ لاریجانی درباره درآمدزایی از مابه‌التفاوت قیمت ارز

خبر دیگر از پارلمان آنکه در جلسه علنی دیروز، علی لاریجانی رئیس مجلس، در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی، نماینده محلات درباره تفاوت قیمت ارز که برای دولت درآمد ایجاد کرده، گفت: دیوان محاسبات می‌تواند به این مساله رسیدگی کند. علیرضا سلیمی دیروز در تذکری اظهار کرد: قیمت ارز پر کشیده و ۴۶ تا ۴۷ هزار میلیارد از مابه‌التفاوت قیمت ارز برای دولت درآمد حاصل شده اما در بودجه نیامده است. لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت، پاسخ داد: دولت تا اندازه‌ای کمبود منابع دارد که این پول به خزانه می‌رود تا منابع پروژه‌های عمرانی تامین شود اما دیوان محاسبات هم رسیدگی می‌کند.

برگزاری آزمون ‌استخدامی اختصاصی برای معلولان

همچنین در جلسه علنی دیروز مجلس، نمایندگان در جریان بررسی جزئیات لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در مصوبه‌ای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی را مجاز کردند نسبت به استخدام معلولان از طریق برگزاری آزمون ‌استخدامی اختصاصی جامع معلولان اقدام کنند.نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در مصوبه‌ای دیگر از این لایحه، سازمان صداوسیما را مکلف کردند حداقل ۵ ساعت از برنامه‌هایش را در هفته به‌صورت رایگان به برنامه‌های سازمان و تشکل‌های مردم نهاد حامی افراد دارای معلولیت اختصاص دهد.

تمهیدات برای مسکن معلولان

مجلسی‌ها در ادامه جلسه علنی دیروز پارلمان، در لایحه حمایت از حقوق معلولان تمهیداتی را برای مسکن این افراد و همچنین تکلیف دولت و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اتخاذ و تعیین کردند.

اعلام وصول سوال از وزیر راه

خبر دیگر از جلسه علنی دیروز پارلمان آنکه هیات رئیسه مجلس سوال مصطفی کواکبیان نماینده تهران از عباس آخوندی وزیر راه درباره  علت برگزار نشدن شورای ساماندهی امور پایتخت را اعلام وصول کرد.