به گزارش خبرگزاری مهر، لاریجانی همچنین به موضوع هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در رابطه با یارانه‌ها باید به طبقاتی که نیاز دارند مانند کارگران، روستاییان، کسبه خرد و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی همچنان یارانه پرداخت شود؛ البته برای کمیته امداد و بهزیستی شرایط ویژه‌ای قائل شده‌ایم. لاریجانی بر ضرورت حل چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی در بودجه سال آینده تاکید و اظهار کرد: صندوق‌های بازنشستگی رنجور هستند؛ برخی از اینها در آستانه مشکل قرار دارند و برخی دیگر مشکل دارند. در این رابطه کارهایی مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داده که اینها را باید لحاظ کرده و مشکلات این صندوق‌ها را ساماندهی کنیم. او درباره افزایش حقوق کارکنان دولت نیز گفت: برای طبقات پایین درصد بیشتر و برای طبقات بالا درصد کمتری برای افزایش در نظر گرفته شود. مجموع شرایطی را که باعث می‌شود طبقات بالا حقوق بیشتری بگیرند، کمتر کنید. همچنین در رابطه با بازنشستگان تا حد مقدور به سمت همسان‌سازی باید برویم. رئیس مجلس همچنین به موضوع انتشار اوراق مشارکت برای کسری بودجه اشاره کرد و گفت: اوراق مشارکت در دنیا یک استانداردی برای خودش دارد؛ روشی که ما در حال حاضر برای انتشار اوراق داریم، درست نیست و دولت‌های بعدی را دچار مشکل می‌کنیم. همین امسال ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اوراق قبلی حکم داریم؛ باید جلوی این مشکل گرفته شود. لاریجانی با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن تسهیلات خاص برای استان‌های کمتر برخوردار در زمینه اشتغال اظهار‌ کرد: تجربه دو دولت اخیر برای طرح‌های زود بازده خیلی مناسب نیست؛ درحالی‌که اگر یارانه تولید را پرداخت کنیم، امکان سرمایه‌گذاری و اشتغال نیز فراهم می‌شود.

نرخ بنزین نباید باعث فشار به طبقات پایین شود

لاریجانی ادامه داد: درباره نرخ بنزین هم حتما شرایط مردم را باید در نظر بگیریم؛ چراکه به هیچ وجه تنش در این زمینه به مصلحت نیست و نباید به طبقات پایین فشار بیاوریم. رئیس مجلس با بیان اینکه تا مساله صادرات حل نشود، مشکلات این کشور حل نخواهد شد، گفت: برای صادرات باید معافیت‌ها و مشوق‌های لازم در نظر گرفته شود تا روند صادرات جان بگیرد. لاریجانی درخصوص واردات کالاها نیز گفت: باید مانع واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود، شویم؛ زیرا این کالاهای وارداتی کیفیت لازم را ندارد و ما باید با حمایت از تولید داخلی موجب غنی شدن این تولیدات شویم. همچنین به  گزارش «ایسنا» لاریجانی درباره نرخ ارز در بودجه ۹۷ گفت: قطعا تنش در این زمینه به مصلحت نیست. باید تعیین نرخ ارز به شکل دو نرخی یا به‌گونه‌ای باشد که به طبقات پایین فشار وارد نشود.

نشست طراحان سوال از رئیس‌جمهور با لاریجانی

در خبری دیگر، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس از نشست طراحان سوال از رئیس‌جمهور با رئیس‌ مجلس خبر داد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه تاکنون ۴ سوال از رئیس‌جمهور در موضوعات مختلف تقدیم هیات‌رئیسه پارلمان شده است، ادامه داد: در جلسه‌ای که در چند روز آینده طراحان سوال از رئیس‌جمهور با علی لاریجانی رئیس مجلس خواهند داشت این طرح سوالات تعیین تکلیف می‌شوند. او تصریح کرد: طراحان سوال از رئیس‌جمهور در انتظار تعیین زمان ازسوی رئیس مجلس برای برگزاری نشست برای تعیین تکلیف این موضوع هستند.