مدیرعامل سایت استخدامی کشور(ایران تلنت) در کنفرانس ارزیابی حقوق و دستمزد، از انتشار نتایج این ارزیابی تا پایان سال جاری در قالب گزارش حقوق و دستمزد ۱۳۹۶ خبر داد و افزود: اقبال همه کارفرمایان، کارجویان و شاغلان به انتشار این گزارش باعث شده تا تنها در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ۲۸گروه شغلی مختلف در این ارزیابی شرکت کنند.

آسیه حاتمی با بیان اینکه گزارش حقوق و دستمزد تنها مرجع آگاهی از حقوق و دستمزدها در کشور است، گفت: مطالعه این گزارش به شاغلان کمک می‌کند تا در آینده حقوق منصفانه‌ای دریافت کنند و به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها امکان می‌دهد با آگاهی از میزان رایج پرداختی‌ها در بازار کار برنامه‌ریزی مالی مناسبی برای آینده داشته باشند.

وی با اشاره به انتشار گزارش حقوق و دستمزد در چهار سال گذشته جایگاه مهمی نیز بین جامعه کارجویان، کارفرمایان و فعالان بازار کار پیدا کرده است،اظهار کرد: خلأ وجود گزارش حقوق و دستمزد در کشور موجب شده بود تا علاوه بر سردرگمی کارفرمایان و شاغلان، رسانه‌های کشور نیز از دسترسی به آ‌مار و اخبار دقیق در مورد وضعیت اشتغال و پرداختی‌ها در بسیاری از گروه‌های شغلی و استان‌های کشور بی‌خبر باشند. بر این اساس طی ۱۵ سال فعالیت خود به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک اطلاعات رزومه ایرانیان متخصص فعالیت داشتیم و شفاف‌سازی کردیم که هر شغلی چه میزان درآمد برایش در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: از مزایای گزارش حقوق و دستمزد برای کارفرمایان ابتدا آگاهی از بازه‌های رایج پرداختی و حقوق‌های عرف بازار، امکان برنامه‌ریزی مالی برای آینده، امکان تمدید قرارداد و حفظ نیروی انسانی در طول سال و سپس پیشگیری از پرداخت حقوق‌های نامتعارف و غیرمنصفانه است.