او در پاسخ به اینکه آیا دولت درباره شروع ناآرامی‌ها و نقش عوامل داخلی و خارجی در این اتفاقات بررسی‌هایی کرده است، اظهار کرد: اینکه مسیر شعارها عوض شد خیلی گویاست که ابتدا فضایی وجود داشت و در ادامه فضای دیگری ایجاد شد؛ بنابراین ریشه این اتفاقات باید بررسی و روشن شود. تخت‌روانچی افزود: البته شاید این امر زمانبر باشد، اما چیزی که روشن است این است که عده‌ای- چه آشوبگران داخلی و چه کسانی که از خارج توطئه و تحریک کردند - از بستر مشکلات اقتصادی مردم سوء‌استفاده کردند و در حقیقت به طرح و شنیده شدن همان مطالبات لطمه زدند. او درباره اقدامات دولت برای آزادی بازداشت‌شدگان گفت: دولت نظرش این است دانشجویان و کسانی که به جایی وصل نبودند هر چه زودتر آزاد شوند و تعدادی دارند آزاد می‌شوند و تعدادی هم به مرور زمان آزاد خواهند شد، بقیه هم براساس احکام دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود. تخت‌روانچی یادآور شد دولت در این زمینه از نزدیک با قوه قضائیه در تماس است.

توضیح دادستان کل کشور درباره خودکشی‌ها

از سوی دیگر محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور با اشاره به تعداد بازداشتی‌های اعتراضات اخیر و وضعیت فعلی آنان گفت: کسانی که نقش مهمی در تخریب نداشتند، آزاد شدند و تعداد اندکی باقی ماندند. در این زمینه فرقی بین دانشجو و غیردانشجو نیست و ملاک درباره بازداشت شدگان، عمل آنهاست. منتظری درباره خودکشی فردی که در زندان اوین در بازداشت بوده است، توضیح داد: فردی که خودکشی کرده معتاد بوده است و فیلمش هم موجود است و در عین حال در حال ادامه تحقیقات در این زمینه هستیم. وی ادامه داد: فردی که در اراک خودکشی کرده در زندان نیروی انتظامی بوده و پزشکی قانونی در حال تحقیق در این زمینه است و بنابر گزارش‌ها وی هم خودکشی کرده است. دادستان کل کشور درباره خبر خودکشی فردی در دزفول نیز تاکید کرد: این خبر جعلی است.

آزادی تمامی دانشجویان بازداشتی دانشگاه علامه

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از آزادی ۱۵ دانشجوی این دانشگاه که در پی وقایع اخیر بازداشت شده بودند، خبر داد. همچنین رئیس دانشگاه تهران خبر داد که با نظر دادسرا امروز شنبه باقی‌مانده دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران آزاد می‌شوند.  محمود نیلی احمدآبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به بازداشت ۴۱ دانشجوی این دانشگاه در اتفاقات اخیر گفت:  برخی از این دانشجویان بعد از ۲ ساعت به سرعت آزاد شدند و تاکنون ۱۸ دانشجوی بازداشتی آزاد شده‌اند که امیدوار هستیم حداکثر تا پایان امروز شنبه این افراد آزاد شوند.