حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره تهیه گزارش از اعتراضات اخیر ازسوی وزارت کشور، اظهار کرد: تاکنون گزارش‌های متعددی هم از طرف دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تهیه و ارائه شده است، اما ضرورت دارد یک گزارش کامل و نهایی نیز تهیه شود.

درخواست رسیدگی به وضعیت زنان بازداشت شده

از سوی دیگر حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره شکایت خانواده‌های برخی بازداشت‌شدگان حوادث اخیر مبنی‌بر بدرفتاری با آنان و طرح این شکایات با نمایندگان مجلس گفت: آن چیزی که از طریق نمایندگان به دست من رسیده این است که ۴۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از طیف‌های مختلف هم هستند نامه‌ای را خطاب به رئیس‌جمهور نوشتند و به من دادند که تحویل داده شد. او درخصوص این درخواست گفت: نمایندگان خواستار رسیدگی به وضعیت بازداشتی‌ها مخصوصا خانم‌ها هستند تا هرچه زودتر تعیین تکلیف و آزاد شوند. درباره مطلبی که درخصوص بدرفتاری با بازداشتی‌ها گفته شده من در جریان نیستم و از آقای وزیر دادگستری بپرسید ایشان به شما پاسخ می‌دهند.

تکذیب اجبار زندانیان به مصرف هر گونه دارو

در خبری دیگر به گزارش «ایلنا» در پی انتشار مطالبی از سوی برخی افراد مبنی‌بر اجبار بازداشت‌شدگان به خوردن برخی قرص‌ها، روابط عمومی سازمان زندان‌ها طی اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب و رد این ادعای واهی، طرح مطالبی از این دست را مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی دانست و اعلام کرد: اشخاص مطرح‌کننده این دروغ و تهمت بزرگ را در اسرع وقت و در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تحت تعقیب قانونی قرار خواهد داد.

نامه علم‌الهدی به دبیر شورای‌عالی امنیت ملی

در خبری دیگر امام جمعه مشهد در نامه‌ای به شورای‌عالی امنیت ملی، به اتهام دخالت در اعتراضات اخیر واکنش نشان داد و گفت: شواهد متعددی وجود دارد که موج اعتراضات از تهران آغاز شد. به گزارش «ایسنا» در بخشی از این نامه آمده است: برخی شخصیت‌های سیاسی با سکنا در فضای رقابت‌های انتخاباتی تلاش می‌کنند این‌طور القا کنند که شروع این تحرکات از مشهد بوده است؛ درحالی‌که شواهد متعددی وجود دارد که این موج اعتراضات از تهران آغاز شد و اخیرا مقام عالی دادستان کل کشور نیز به آن اذعان کرد. در ادامه این نامه آمده است: اینجانب در روز این تجمعات در سفر سبزوار بودم و به محض بازگشت با استفسار از استاندار محترم خراسان رضوی و مسوولان امنیتی و انتظامی استان گزارش‌هایی را دریافت کردم که کاملا منطبق بر بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی بود و برای همه فصل‌الخطاب قرار گرفت.