به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس جعفری دولت‌آبادی افزود: از همین تریبون به همه مسوولان اعلام می‌کنم که طرح و اعلام موارد فساد بدون دلیل و اثبات و بدون تصویب در مرجع رسمی محل اشکال است، مردم رنجیده خاطر می‌شوند که ما مواردی را بگوییم و سپس به‌دنبال دلیل برویم. بنابراین آقایان مسوول از جمله شهردار تهران اگر دلایلی برای فساد در جایی دارند اول به دستگاه قضایی، بازرسی کل کشور و دادستانی اعلام کنند. برهمین اساس نیز همان‌طور که گفتم طی نامه‌ای به قید فوریت از ایشان خواسته‌ایم که این کار انجام شود. دادستان عمومی وانقلاب تهران در ادامه ضمن تسلیت در ارتباط با حادثه کشتی سانچی تصریح کرد: پرونده قضایی در این زمینه مفتوح است.

افزایش مصرف گل بین تحصیلکرده‌ها

همچنین دادستان تهران روز گذشته در همایش تخصصی دادسراهای استان تهران با موضوع «مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی»، با بیان اینکه، آمار مربوطه موید افزایش مصرف هرویین و کاهش مصرف مواد روان‌گردان (شیشه) است گفت: این تغییر ذائقه ناشی از افزایش قیمت شیشه به لحاظ افزایش قیمت پیش‌سازهای اصلی شیشه و کاهش قیمت هرویین به لحاظ دسترسی به شیوه‌های جدید تولید در داخل است. همچنین آمارها نشان می‌دهد استفاده از ماده روان‌گردان گل که همان گیاه تَراریخته شاهدانه است، در بین افراد تحصیلکرده افزایش داشته است. او درخصوص کودکان متکدی نیز اظهار کرد: اکثریت این کودکان که غالبا توسط باندهای حرفه‌ای مدیریت و هدایت می‌شوند، از اتباع سایر کشورها هستند و این آمار نشان از ضرورت توجه به مهاجرت‌ها و حاشیه‌نشینی دارد. ازسوی دیگر به گزارش «ایسنا» دادستان تهران از دستگیری پنج متهم ارزی خبر داد.

آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر

دادستان تهران در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده ناآرامی‌های اخیر در کشور گفت: در حال حاضر بازداشتی‌های ما کمتر از ۲۰ نفر است. برای ۵۴ نفر کیفرخواست صادر کردیم. از روز اول با متهمانی که در زندان بودند ملاقات انجام شد و دغدغه داشتیم که این موضوع به سرعت تعیین تکلیف شود و ان‌شاءالله تا هفته جاری در مورد تمام متهمان حوادث اخیر تعیین تکلیف صورت گیرد.

تسریع در آزادی دانشجویان

در همین حال روز گذشته شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به اینکه درخواست بازدید از بازداشتگاه‌ها را داده‌ایم، گفت: این درخواست در حال بررسی است؛ ولی هنوز بازرسی انجام نشده است. او افزود: تاکید رئیس‌جمهور بر آزادی دانشجویان فرآیند آزادی دانشجویان مخصوصا دانشجویان دختر را سرعت بخشید و آن را در اولویت قرار داد. اتفاقات خیلی خوبی افتاده است و به سمت آزاد کردن همه دانشجویان پیش می‌رویم.