به گزارش «ایسنا» او در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه آزادراه همت - کرج در جمع خبرنگاران افزود: قرار بود امسال فاز اول این پروژه به بهره‌برداری برسد، اما به‌نظر می‌رسد که تاخیری در انجام این فاز وجود داشته است که البته آقای آخوندی گفتند سرعت عملیات اجرایی آن در حال حاضر بالا است. زمستان سال گذشته نیز علی‌اکبر ناطق‌نوری که آن زمان مسوولیت ‌گروه‌ بازرسی‌ دفتر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ را برعهده داشت هنگام بازدید از پروژه آزادراه تهران-شمال گفته بود: «پروژه‌ای که به تعبیر ما مبدا تاریخ شناخته می‌شد و از نظر دیرکرد در انجام پروژه موجب نگرانی مسوولان و در طول زمان تبدیل به لطیفه شده بود، خوشبختانه در دولت یازدهم با روی‌کار آمدن آخوندی در وزارت راه‌وشهرسازی و سعیدی‌کیا که از همکاران من از سال ۵۸ در جهاد سازندگی بودند پیشرفت کرد.» او همچنین از پیشرفت قابل توجه در آزادراه تهران-شمال خبرداده بود. براساس گزارش‌ها آزادراه تهران شمال قرار است تا پایان سال ۹۹ تکمیل شود. همزمان روز گذشته خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت آزادراه تهران -  شمال، گفت: خوشبختانه کار در تمامی آزادراه‌های کشور با قدرت و در بهترین روند ممکن ادامه دارد و ما با حداکثر توان خود این موضوع را پیگیری می‌کنیم. در آزادراه تهران - شمال مسائلی مانند مناطق مسکونی، عدم امکان انفجار و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی طبیعی باعث به تاخیر افتادن پروژه شد، اما خوشبختانه کار به‌خوبی ادامه دارد و در هیچ زمانی آزادراه تهران - شمال با این قدرت دنبال نشده است.

دلیل طولانی شدن طرح‌های مهم کشور

در همین حال روز گذشته جهانگیری، در بازدید از روند اجرای پژوه تکمیل آزادراه همت - کرج گفت: باید برای تامین منابع مالی ابتکارات جدیدی انجام دهیم و امیدوارم بتوانیم برای طرح‌های بزرگراه‌های اطراف تهران منابع را تامین کنیم و دیگر این طرح‌ها از برنامه زمان‌بندی عقب نماند. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به وضعیت فعلی پروژه آزادراه همت - کرج اظهار کرد: ادامه آزادراه همت به کرج جزو پروژه‌های مهمی است که تعداد زیادی از کسانی که از جاده کرج استفاده می‌کنند با ترافیک‌های سنگینی مواجه بودند که باید این پروژه هم به سرانجام برسد. به گزارش خبرگزاری مهر، جهانگیری در ادامه با اشاره به تکمیل آزادراه همت - کرج گفت: پیمانکار پروژه اعلام کرد سرعت اجرای کار بسیار بالا بوده و تا چند ماه آینده تکمیل خواهد شد. وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره میزان همکاری دولت با بخش خصوصی برای پیشبرد این پروژه‌ها گفت: در آزادراه‌های کشور بخش خصوصی خوب فعال است و کارها را اجرا می‌کند و بخشی از منابع را هم دولت تامین می‌کند که باید برای تامین بخشی از منابع طرح‌های مهم‌مان از قبیل طرح‌های ریلی و صنعتی به سمت منابع خارجی برویم و امیدوارم که هم دولت و هم بخش خصوصی بتوانند از این فرصت استفاده کنند و منابع خارجی یک تحول جدی در طرح‌های عمرانی کشور به وجود آورد.

بخش خصوصی میدان‌دار توسعه باشد

از سوی دیگر جهانگیری روز گذشته طی سخنانی در مراسم افتتاح کارخانه صنایع غذایی «آوا طعم پرشین» در شهر نظرآباد استان البرز گفت: بخش خصوصی باید به معنای واقعی کلمه میدان‌دار توسعه باشد و هرچیزی که باعث شود حرکت بخش خصوصی کند شود یا مانع آن باشد اگر نگویم حرکتی خیانت‌بار است، حرکتی خلاف منافع ملی است.  به گزارش «ایسنا» جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه ما به ایران مدرن و پیشرفته فکر می‌کنیم و باید همه تلاش کنیم که فرزندان این کشور آینده خوبی را داشته باشند، گفت: ما باید فضای ایران را تبدیل کنیم به فضایی که هر ایرانی علاقه‌مند بتواند در آن سرمایه‌گذاری کند و نه تنها ایرانی‌ها بلکه خارجی‌ها هم در منطقه اگر خواستند کشوری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند، آن کشور ایران باشد. او تاکید کرد: برخی آن قدر مشکلات کشور را بزرگ جلوه می‌دهند که انگار نمی‌توان حل‌شان کرد؛ در‌حالی‌که اگر همه مسوولان دست به دست هم دهند و کشور را امن کنند، شرایطی می‌شود که سرمایه‌گذارها می‌آیند و در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سرمایه‌گذار باید با دنیا کارکند

همچنین به گزارش «ایرنا» معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: سرمایه‌گذار باید بتواند با دنیا کار کند و تکنولوژی و منابع مالی وارد کند و اینها یکسری سیاست‌گذاری‌ها می‌خواهد تا شرایط توسعه‌ای کشور را فراهم کند و ان‌شاءالله این اتفاق خواهد افتاد و سیاست‌ها را باید اصلاح کنیم و متناسب با پیشرفت کشور حرکت کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در جریان سفر به استان البرز با خانواده شهیدان کرم‌یار در روستای ولیان دیدار کرد. در جریان سفر جهانگیری به استان البرز سایت تولید فرآورده‌های دارویی شرکت زیست دارو دانش نیز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد. جهانگیری طی سخنانی در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های صنعتی و دارویی که در شرکت داروسازی «سیناژن» نیز گفت: یک وقت ما می‌نشینیم و از فضای مجازی و تاثیر آن بر جوانان‌مان می‌گوییم و فکر می‌کنیم که فضای مجازی یعنی همان یک تکه که ما از آن ناراحت هستیم اما شرکت‌هایی در فضای مجازی در دنیا مشغول هستند که چندین میلیارد دلار گردش مالی سالانه دارند. معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: ما اگر خوب به جوانان اتکا کنیم، خوب توجه کنیم و برای‌شان فضای خوب کار درست کنیم می‌توانیم به نتیجه برسیم. این جوانان را نباید اینقدر اذیت کرد، این ظلم به جوانان است چه آنهایی که در این کشور مانده‌اند و می‌خواهند کار کنند، ما مدام بیاییم و برای‌شان مشکل درست کنیم، چه آنهایی که خارج هستند و می‌خواهند بازگردند و فکر کنیم سبک مدیریتی درستی است، این کار والله درست نیست. این کار فراری دادن مغزها و بلااستفاده نگاه داشتن آنهاست.

قیمت‌ها شب عید بالا نمی‌رود

به گزارش «ایرنا» معاون اول رئیس‌جمهوری در جلسه شورای اداری استان البرز نیز گفت: عده‌ای تلاش دارند آینده را برای مردم تیره و تار نشان دهند و با تمام قدرت به‌دنبال این هستند که بذر یأس و ناامیدی نسبت به آینده و نظام را در مردم توسعه دهند. به گزارش «ایسنا» معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد که هیچ‌کدام از چالش‌های پیش روی ما غیرقابل حل نیست. او تاکید کرد: مساله قیمت‌ها دغدغه است و آن تلاش بزرگی بود که تورم ۴۰ درصدی به زیر ۱۰ درصد برسد و رهبری و دولت تاکید دارند که شب عید مردم دغدغه افزایش قیمت نداشته باشند و قیمت‌ها در شب عید بالا نرود و برای این کار اگر لازم باشد من خودم هر شب جلسه می‌گذارم تا قیمت‌ها در شب عید بالا نرود. مگر کالای خاصی که بنا بر استثناهایی قیمت‌شان بالا رود که جای خود دارد. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه کاهش قدرت خرید مردم جبران نشده است، گفت: مردم حق فریاد بر سر مسوولان را دارند.