عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نظر آیین نامه مجلس شورای اسلامی زمانی که ۷۴ نفر از نمایندگان طرح سوال از رئیس‌جمهور را امضا کرده باشند، باید توسط رئیس مجلس به کمیسیون اقتصاد ارجاع شود و رئیس‌جمهور و نماینده قانونی ایشان فرصت دارند در کمیسیون حاضر و توضیح دهند. او افزود: اگر بعد از توضیحات، همچنان ۷۴ امضا باقی ماند، رئیس‌جمهور یک ماه وقت دارد که در صحن علنی حاضر شود و توضیح دهد. سوال از رئیس‌جمهور می‌توانست اجرا شود، اما مصلحت‌اندیشی‌هایی در این بین صورت گرفته است که باعث شده سوال مطرح نشود. مطهری تاکید کرد: شخصا معتقدم سوال از رئیس‌جمهور انجام شود، بهتر است.

باقی ماندن ردیف ریزگردها در بودجه ۹۷

در خبری دیگر از پارلمان، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ تاکید کرد که ردیف ریزگردها در بودجه سال آینده باقی خواهد ماند. تاج گردون در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به اظهارات معاون سازمان محیط زیست درباره حذف بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سال ۹۷، گفت: متاسفم از اینکه در دو ماه بررسی بودجه کشور، مسوولان محیط زیست کشور از رئیس تا معاون ایشان حتی یک بار دنبال موضوع آلودگی محیط زیست و ریزگردها نیامدند. او افزود: متاسفانه اعتبار مربوط به ریزگردها را بدون اذن در بودجه گذاشتند که مردم عزیز خوزستان را طبق معمول سرگردان تصمیمات غیر‌مسوولانه خودشان کردند. همچنین دیروز محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس در حاشیه نشست علنی دیروز پارلمان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اعلام موضعی که در گذشته در فراکسیون امید داشتیم، با هرگونه افزایش قیمت به ویژه در موضوع بنزین و حامل‌های انرژی  مخالفیم. به گزارش خبرگزاری فارس، عارف توضیح داد: موضع اصلی فراکسیون امید این است که ما جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیریم و این در طول جلسات کمیسیون تلفیق هم اعلام شد و تلاش ما این است که از طریق نمایندگانمان در کمیسیون تلفیق، بودجه را به سمت اقشار آسیب‌پذیر و حل مشکلات معیشتی مردم دنبال کنیم.

لایحه تجارت در صحن علنی بررسی می‌شود

خبر دیگر از مجلس آنکه نمایندگان در جلسه علنی دیروز با لغو رسیدگی به لایحه تجارت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند؛ بنابراین این لایحه پس از بررسی در کمیسیون مربوطه در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد. علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در این زمینه اظهار کرد: لایحه تجارت لایحه دولت است که در مجلس ششم تقدیم مجلس شد و پس از آن در مجالس هفتم و هشتم نیز در مورد آن بررسی‌هایی صورت گرفت اما با توجه به اینکه مواد آن زیاد بود، تصمیم گرفته شد که براساس اصل ۸۵ تنها در کمیسیون مربوطه رسیدگی و به شورای نگهبان ارائه شود. با این همه پس از به رای گذاشته شدن تقاضای نمایندگان در مورد نحوه بررسی لایحه تجارت، نمایندگان به بررسی آن در صحن علنی رای دادند.

نامه به روحانی درباره وضعیت بازار ارز

همچنین روز گذشته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت از نامه خود به رئیس‌جمهوری درباره نابسامانی بازار ارز خبر داد و درباره محورهای نامه اش به رئیس‌جمهور گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از ایشان درخواست کردم از کاهش ارزش پول ملی کشور جلوگیری شود.