بعد از اعتراضات اخیر و به‌دنبال آن بازداشت تعدادی از افراد شائبه‌هایی پیرامون نحوه نگهداری از زندانیان و شرایط زندان به وجود آمد که به‌دنبال آن نمایندگان خواستار بازدید از بخش‌های مختلف زندان اوین شدند. حسینعلی امیری در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره پیگیری نامه ۴۳ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ملاقات با بازداشتی‌های زندان اوین، توضیح داد: نامه نمایندگان را تقدیم رئیس‌جمهور کردیم ایشان هم به وزرای اطلاعات، کشور و دادگستری دستور دادند که این مساله مورد رسیدگی قرار بگیرد. به گفته معاون پارلمانی روحانی، مقرر شده است که وزرا نتیجه را به رئیس‌جمهور اعلام کنند.

با این همه روز گذشته محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با «ایلنا» زمان بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین را یکشنبه (امروز) اعلام کرد. «ایسنا» در خبری ساعت این بازدید را ۱۰ صبح ۸ بهمن اعلام کرد. با این همه محمد کاظمی، با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی و چند نفر از نمایندگان مجلس از زندان اوین و محل نگهداری بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر، از حضور یک نماینده زن مجلس در این هیات بازدیدکننده خبر داد و گفت: در پی رایزنی‌هایی که صورت گرفته قرار شد که خانم فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران در مجلس نیز در این هیات حضور داشته باشد.

فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و تنها نماینده زنی که مجوز حضور و بازدید از زندان اوین را دریافت کرده است، در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: با وجود مخالفت اولیه  خوشبختانه در نهایت قوه‌قضائیه با حضور بنده در هیات بازدیدکننده از زندان اوین موافقت کرد. براساس آنچه «ایسنا» گزارش داده است، هیات ۱۰ نفره‌ بازدیدکننده از اوین، شامل نمایندگانی از کمیسیون‌های حقوقی، آموزش و امنیت ملی و همچنین سه فراکسیون ولایی، امید و مستقلین و هیات رئیسه است؛ عبدالکریم حسین زاده، محمد کاظمی، حسن نوروزی، محمدجواد فتحی، محمد دهقان، محمدعلی وکیلی، الله‌یار ملکشاهی، فاطمه سعیدی، ولی‌الله نانواکناری و محمد برومندی این هیات ۱۰ نفره را تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، روز گذشته شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی درباره پیگیری وضعیت افراد بازداشتی و کشته‌شدگان ناآرامی‌های اخیر کشور گفت: به سهم خودمان از هر فرصتی برای پیگیری وضعیت این افراد استفاده کردیم؛ کماکان هم این جریان را پیگیری می‌کنیم. مولاوردی در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره انتقادات گفت: اگر اقداماتی که انجام شده یا پیگیری‌هایی که صورت گرفته رسانه‌ای نشده است، به این معنا نیست که کار خاصی انجام نشده است. او با اعلام اینکه با افراد بازداشتی دیداری نداشته‌ است، درباره ادعاها و مطالب مطرح شده از سوی خانواده افراد بازداشتی درباره وضعیت بازداشتی‌ها، گفت: درباره ادعاها پیگیری‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم به صحت آنها پی ببریم و ببینیم که آیا واقعیت دارند یا خیر. در حال حاضر هم منتظر هستیم تا نتایج این پیگیری‌ها را دریافت کنیم.