به گزارش «ایسنا» به نقل از روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، گفت: رئیس‌جمهور نظر خود را به‌طور شفاف در مورد توافق هسته‌ای ایران و نقض‌هایی که این توافق دارد، اعلام کرده است و قصد دارد این مشکلات را رفع کند. وی افزود: با همتایان اروپایی خود توافق کردیم تا در نهایت اتحادیه اروپا به نگرانی‌های ما را در مورد بخش‌هایی که توافق هسته‌ای ایران نقص دارد، توجه کند و مکانیزمی برای حل این نواقص ایجاد کنیم. تیلرسون پیش‌تر اعلام کرده بود که کارگروهی برای رفع نواقص برجام در اوایل هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد. وی گفت: واشنگتن به‌دنبال راهی است تا در نهایت مقامات ایرانی نیز به آن راضی شوند.

مقامات ایرانی همواره اعلام کرده‌اند که مذاکرات مجدد در مورد برجام امکان‌پذیر نیست و هرگونه تغییری در این توافق بین‌المللی نقض آن محسوب می‌شود. تیلرسون پس از گفت‌وگو با همتای لهستانی خود در ورشو، اعلام کرد: کارگروه‌ها هم‌اکنون دیدارهایی را برای توافق روی حصول تغییر در نواقصی که در برجام وجود دارد، آغاز کرده‌اند و درحال بررسی آن هستند که چگونه با مقامات ایرانی در این باره گفت‌وگو کنند. تیلرسون همچنین ادامه داد: سیاست دولت ترامپ در مورد ایران بسیار گسترده‌تر از رفع نگرانی‌های موجود در مورد توافق هسته‌ای این کشور است.

همزمان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد ۳ کشور آلمان، فرانسه و انگلیس آماده‌اند در برجام تجدیدنظر کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، «آویگور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد آلمان، فرانسه و انگلیس آماده تجدیدنظر در توافق هسته‌ای امضا شده با ایران هستند.  پیش‌تر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته در حاشیه نشست داووس و در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد از تصمیم این کشور درباره برجام حمایت می‌کند. نتانیاهو گفت: «ما کاملا از شما و مواضعتان درخصوص توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم. شما گفتید که (برجام) توافقی فاجعه‌بار است. شما گفته‌اید که اگر نقایص مرگبار آن اصلاح نشوند، باید از آن خارج شوید و می‌خواهم این را خاطرنشان کنم که اگر تصمیم به انجام این کار بگیرید، ما به‌طور تمام و کمال از شما حمایت خواهیم کرد.»