به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی تاکید کرد: در آن روزها همه دنیا دست به دست همه داده بودند که این انقلاب موفق نشود، ضمن اینکه وقوع انقلاب یک غافلگیری عمومی در سطح جهان به‌وجود آورد؛ چراکه هیچ کس تصور نمی‌کرد، نهضتی که به رهبری یک مرجع و شخصیت دینی پایه‌گذاری شده و مردم حاضر در مساجد و حسینیه‌ها آن را دنبال می‌کنند، به پیروزی برسد و از این متد، پیروزی حاصل شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رژیم شاه در آن دوران به نیروی مسلح و ارتش تکیه کرده بود و تصور می‌کردند در نهایت این انقلاب با کشتار مردم تمام می‌شود گفت: آنها نمی‌دانستند ارتش به جز عده‌ای از سران آن، مردمی هستند و وقتی می‌بینند مردم خواسته‌ای دارند در جهت خواسته آنها حرکت می‌کنند. رئیس‌جمهور اظهار کرد: خوشبختانه پیروزی انقلاب و دهه فجر در طول ۳۹ سال گذشته عامل تحرک و نشاط ما بوده است و دولت‌ها همواره تلاش کردند تا در این ایام هدیه‌ای برای مردم داشته باشند و کوششی که برای بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف در سطح کشور انجام می‌شود، از آثار مبارک انقلاب است که ما را وادار می‌کند با نشاط بیشتری وارد عمل شویم.

پاداش پایان سال ۱۳۹۶ کارکنان دولت

در خبری دیگر هیات‌وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود که به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، میزان پاداش پایان سال ۱۳۹۶ (عیدی) را مبلغ ثابت ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال تعیین کرد. در این جلسه هیات دولت، به دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه‌قضائیه و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول قوانین خاص اجازه داد به کارمندان خود اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به‌طور تمام وقت مشغول به کار هستند، مبلغ ثابت ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۶ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن‌ماه سال‌جاری از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت کنند. پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۶ بوده و در هر حال میزان عیدی این گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود. همچنین هیات‌وزیران با اختصاص مبلغ ۵۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله اخیر در استان ایلام موافقت کرد.