لاریجانی گفت: یکی دیگر از اهداف دشمنان ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم است از این‌رو چند چالش مانند بحران کمبود آب و اشتغال‌زایی باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گیرد و در سال آتی درصدی از مشکلات حل شود. وی افزود: بعضی از غلوها که در زمینه مشکلات اقتصادی بیان می‌شود را قبول ندارم چرا که اگر متحد باشیم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. اودربخش دیگری ازسخنانش گفت: گاهی برخی‌ها می‌گفتند که چرا شهدای مدافع حرم به سوریه و عراق رفتند یا چرا پاکستانی‌ها، افغانستانی‌ها، لبنانی‌ها و ایرانی‌ها به عراق و سوریه می‌روند؛ البته ایران به درخواست سوریه و عراق برای کمک به ملت این دو کشور رفت اما نکته اینجاست که برخی‌ها از اول انقلاب غفلت داشته‌اند یا موضوع را نمی‌فهمند یا خود را به نفهمی می‌زنند و حقایق را نمی‌بینند. به گزارش «ایسنا» لاریجانی تاکید کرد: اینکه مفهوم مجاهدت را با مفهوم تروریسم یکی می‌دانند، نشان از بدبختی دشمنان است چون تروریست‌ها متجاوز هستند، اما مجاهدان جان خود را برای رهایی دیگران می‌دهند که این دو موضوع متفاوت است.

هشدار به ترامپ

رئیس مجلس همچنین گفت: آقای ترامپ نمی‌فهمد مجاهدان عاشق حقیقت اسلام هستند و پای دین ایستاده‌اند و تصور نکنند اگر بساطی در سوریه ایجاد می‌کنند می‌توانند زورگویی جدیدی به راه بیندازند چرا که همین افغانستانی‌ها، پاکستانی‌ها و لبنانی‌ها و مسلمان‌ها جلویشان می‌ایستند و بدانند که این ما نیستیم که مجاهدان را به جایی بفرستیم بلکه این حقیقت در کانون فکر اسلامی است که باید در برابر تجاوز ایستاد. لاریجانی تصریح کرد: رئیس‌جمهوری آمریکا نقش خارق‌العاده‌ای برای خود تلقی می‌کند و می‌گوید امکانات می‌دهیم تا در ایران اختلاف ایجاد کنیم و رسما می‌گوید به گروه‌ها پول پرداخت می‌کنیم که در ایران آشفتگی ایجاد کنند اما آنها اشتباه می‌کنند چرا که هر کاری در چند سال گذشته برای بر هم زدن امنیت ایران انجام داده‌اند، منجر به شکست شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: چند روز پیش نیروی زمینی سپاه گزارشی ارائه کرد که در تلویزیون نیز پخش شد که بر اساس آن گروهی داعشی می‌خواستند وارد ایران شوند و منطقه ای را بگیرند و سر و صدا راه بیندازند اما آنها دستگیر و سرکوب شدند و عده ای از آنان هم به هلاکت رسیدند و این مسائل نشان می‌دهد که سپاه پاسداران بخشی از ملت ایران است.

توصیه به اختلاف‌افکن‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه گفت: برخی‌ها متخصص اختلاف‌افکنی در کشور هستند، اما باید به فرموده امام خمینی (ره) همواره به این موضوعات توجه داشته باشیم و با اتحاد و پیروی از ولایت فقیه نگذاریم انقلاب لطمه ببیند. وی گفت: به اختلاف‌افکنان می‌گویم اگر عرضه دارید اختلاف را حل کنید تا مشکلات اقتصادی سامان یابد. اینکه سر مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دیپلماسی اختلاف باشد، یک امر معمولی است؛ چرا که در یک کشور، عقاید مختلفی وجود دارد؛ بنابراین هنر سیاست‌ورزان این است که اختلافات را به سمت منافع ملی کشور همگرا کنند نه اینکه اختلافات را عمیق کنند. به گزارش «ایسنا» لاریجانی همچنین با حضور در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع‌حرم شهرستان لنجان، گفت: برجسته کردن اختلافات در کشور هنر نیست و اختلاف‌افکنان خائن به ملت و انقلاب هستند. لاریجانی ادامه داد: امنیت کشور باید حفظ شده و پای امنیت هزینه داد، اینکه دشمنان می‌گویند ایران موشک نسازد به معنای آن است که دشمنان امنیت ما را رصد کرده و می‌خواهند امنیت را از بین ببرند. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه ما روی مساله موشک تاکید داریم به خاطر امور دفاعی است چون دشمنان می‌خواهند موشک را بگیرند تا هجمه کنند اما بدانند این موشک از دست ملت ایران قابل خروج نیست، این تکنولوژی بومی شده و دشمنان از این موضوع هراس دارند.

وی افزود: امنیت را باید جدی گرفت و پای آن بایستیم؛ چراکه امنیت نباشد اقتصاد شکوفا نمی‌شود و ملت آسایش را از دست می‌دهد البته هزینه آن را هم می‌دهیم، همه اراده‌ها باید برای رفع مشکلات کشور معطوف شود؛ اینکه دشمنان می‌خواهند یأس پمپاژ کنند به این دلیل است که ذهن مردم به‌دنبال حل مساله نرود.