حرکتی که حکایت از هوشمندی، وقت‌شناسی و دقت نظر در انقلاب داشت. رئیس مجلس با بیان اینکه این سرمایه بزرگی برای صیانت از امنیت و شتاب در آبادانی کشور است، گفت: از همه صاحب‌نظران سیاسی، احزاب و رسانه‌ها خواهش می‌کنم این دستاورد ملی را مجددا دستاویز کشمکش‌ها و قیل و قال‌های سیاسی قرار ندهند. ماهیت اصلی این حرکت، وحدت همه بود. لاریجانی با تاکید بر اینکه این سرمایه را با آرا، نظرات و امکانات رسانه‌ای خود صرف همگرایی و وفاق کنند که برای توسعه شتابان کشور در جهت حل مشکلات امروز ضرورت دارد، عنوان کرد: اگر در این امر تردید ندارید که دشمنان ملت استراتژی یأس عمومی را دنبال می‌کنند و می‌کردند پس از این همت عالی ملت در جهت وفاق ملی بهره بجویید. ماجراهای غم‌انگیز اختلاف افکنی و بگو  مگوهای مالیخولیایی روح و روان عمومی جامعه را آزرده کرده، پس از این واقعه ارزشمند استفاده درست و عملیاتی کنید.

کمیته مشترک دولت و مجلس برای بررسی ایرادات بودجه

در خبری دیگر، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون تلفیق برای بررسی ایرادات رئیس‌مجلس به لایحه بودجه ۹۷، از بررسی این ایرادات در کمیته مشترک دولت و مجلس خبر داد.

کاهش نیمی از امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهوری

خبر دیگر از پارلمان آنکه معصومه آقاپور‌علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پرداخت بدهی عمده سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری، تاکید کرد که عملا جای سوال از رئیس‌جمهوری باقی نمی‌ماند. او با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد نمایندگان متقاضی سوال از رئیس‌جمهوری امضایشان را پس گرفته‌اند، گفت: سوال از رئیس‌جمهوری در شرایط حساس داخلی و خارجی پنجه کشیدن به‌صورت یکدیگر است. آقاپورعلیشاهی در گفت‌وگو با «ایلنا» توضیح داد: مساله این است که همزمان با تهیه طرح سوال از رئیس‌‌جمهوری توسط گروهی از نمایندگان، روند پرداخت بدهی سپرده‌گذاران نیز آغاز و همچنان نیز درحال طی شدن است. او تصریح کرد: قطعا هدف تمامی نمایندگان از طرح این سوال حل مشکلات مردم بوده که خوشبختانه با خطوط اعتباری که ازسوی بانک مرکزی درنظر گرفته شد و تدابیر روسای ۳ قوه، این مشکل در آستانه مرتفع شدن است و با توجه به سیر پس‌گرفتن امضاها توسط نمایندگان احتمالا این طرح سوال در کمیسیون هم مطرح نشود. با این همه دیروز علی وقفچی، نماینده زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهوری در صحن بالاتر از حد لازم است و سوال در کمیسیون اقتصادی بررسی خواهد شد.