به گزارش «ایسنا» او تصریح کرد: افرادی به اتهام جاسوسی دستگیر شدند که تحت پوشش محیط زیست و برخی از مراکز علمی ایران با برخی سرویس‌های بیگانه از جمله آمریکا و صهیونیست‌ها مرتبط بودند و اطلاعات را از مراکز حساس و استراتژیک ایران تهیه ‌کردند و در اختیار بیگانه قرار دادند. اژه‌ای تاکید کرد: یکی از آنها آقای سید‌امامی بود که در زندان بعد از اینکه متوجه می‌شود مسوولان پرونده، اطلاعات بسیار زیادی از آنها به دست آورده‌اند و باور نداشتند که این اطلاعات در اختیار سیستم امنیتی و قضایی قرار گرفته باشد، پس از بازگشت به محل نگهداری خود در زندان، دست به خودکشی می‌زند.

وی ادامه داد: فردی همانند آقای سید‌امامی که یک استاد دانشگاه است، شاید برایش بسیار سنگین بوده است؛ اما اینکه انگیزه‌اش از قتل تنها خودش بوده است یا تشکیلات، یا اینکه نفرات بعدی لو نروند، مواردی است که باید مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد. سخنگوی قوه‌قضائیه درخصوص اینکه «برخی در فضای مجازی به این قضیه دامن می‌زنند»، گفت: برخی از روی غفلت این کار را انجام می‌دهند و انگیزه سوء ندارند؛ اما دشمن معمولا سعی می‌کند برای ملتهب کردن فضای آرام ایران از هر سوژه‌ای استفاده کند. در همین حال پیام درفشان، وکیل مدافع پرونده سیدامامی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: با تشکیل پرونده در دادسرای امور جنایی و خاص بودن پرونده، معاونت دادستان عمومی مسوولیت پرونده را پذیرفتند و از ابتدای موضوع در جریان امور قرار گرفته‌اند.

وی گفت: علت مرگ را باید پزشکی قانونی در گزارش معاینه جسد اعلام کند که فعلا این کار انجام نشده و با توجه به اینکه نمونه‌برداری و کالبدشکافی صورت گرفته ولی هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده است. این پرونده خام است و با توجه به اینکه ایشان ۱۹ بهمن‌ماه فوت کرده و چند روز بیشتر از فوت ایشان نمی‌گذرد، در درجه اول باید گزارش معاینه جسد حاضر و براساس آن علت فوت مشخص شود. وی گفت: این پرونده تازه شروع به حرکت کرده و باید جواب آزمایش خون بیاید که آیا در خون چیزی بوده یا نه و براساس این نتایج مقام قضایی دستورات اولیه را صادر می‌کند. با تشکیل پرونده در دادسرای امور جنایی و خاص بودن پرونده، معاونت دادستان عمومی آقای شهریاری مسوولیت پرونده را پذیرفتند. آقای شهریاری از ابتدا در جریان این مساله بوده و به اوین مراجعه و از سلول بازدید کردند و در ادامه مراحل پرونده هم قرار است خودشان مدیریت کنند.