به گزارش خبرگزاری میزان، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران افزود: پس از اطلاع دادستان، قاضی ویژه دادسرای جنایی به محل حادثه مراجعه کرد و ضمن تحقیق از پزشک بهداری زندان به عنوان مطلع و همچنین از ماموران مراقب، پرونده قضایی تشکیل شد؛ اظهارات اولیای دم نیز استماع شده و تحقیقات پرونده ادامه دارد. جعفری دولت‌آبادی بر اطلاع‌رسانی به خانواده‌های بازداشت شدگان به عنوان اولین اقدام قاضی تاکید و اظهار کرد: خانواده متهم باید از بازداشت وی مطلع باشند تا در کلانتری‌ها و بازداشتگاه‌ها سرگردان نشوند و چنانچه ضابط در فراهم کردن زمینه تماس تلفنی زندانی با خانواده‌اش کوتاهی کرد، سرپرستان نواحی دادسرا یا قضات ناظر زندان در این راستا راسا اقدام کنند.

کمیته‌ فراکسیون امید برای پیگیری فوت سیدامامی

 همچنین دیروز بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس، از تشکیل کمیته‌ای در این فراکسیون برای پیگیری فوت کاووس سیدامامی و بازداشت فعالان محیط زیست خبر داد و در عین حال گفت که فراکسیون امید به‌دنبال ارجاع این موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ است. به گزارش «ایسنا» وی افزود: اعضای این کمیته آقایان تابش، حسین‌زاده، وکیلی، کاظمی و بنده هستیم که قرار است با خانواده‌های بازداشت شدگان ملاقات کنیم و با مسوولان ذی‌ربط نیز جلساتی برگزار کنیم. سخنگوی فراکسیون امید گفت: امیدواریم کمیته چهار نفره‌ای که ازسوی رئیس‌جمهور برای پیگیری موضوع فعالان محیط زیست انتخاب شده‌اند هرچه سریع‌تر وارد عمل شوند و به افکار عمومی پاسخ دهند. ما هم به سهم خود در مجلس پیگیر این موضوع هستیم. درهمین حال سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نشست امروز این کمیسیون برای بررسی فعالیت جاسوسان زیست‌محیطی و بحران ارز که به‌صورت فوق‌العاده برگزار می‌شود، خبر داد. از سوی دیگر مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره پرونده خودکشی کاووس سیدامامی در زندان گفت: در حال بررسی هستیم که چرا افرادی که آنلاین به دوربین‌ها دسترسی داشته‎اند، اقدامی نکرده‎اند و مانع این اقدام نشده‌اند،  باید به این تخلف رسیدگی شود.

بررسی وضعیت آموزشی کشور با حضور وزیر علوم

در خبری دیگر از مجلس، روز گذشته وضعیت آموزشی و دانشگاه‌های کشور با حضور منصور غلامی، وزیر علوم در فراکسیون ولایی مجلس بررسی شد. در همین راستا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت که وزیر علوم در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی درخصوص بورسیه‌ها توضیح داده که مسائل کلی حل شده است، ۲۱ نفر محروم شده‌اند که شرایط‌شان تطبیق نداشت، عده‌ای درس‌شان تمام نشده است و به‌کارگیری گروهی که فارغ‌التحصیل شده‌اند نیز در دست بررسی است. ازسوی دیگر عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: نمایندگان در این جلسه به یکسری عزل و نصب‌ها در وزارت علوم انتقاد داشتند و نسبت به برخی رویه‌های موجود در این وزارتخانه گله‌مند بودند و پیشنهاد کردند که از نظرات نمایندگان در وزارتخانه بیشتر استفاده شود.