به گزارش «ایرنا» او در دومین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران افزود: علاوه‌بر درک صحیح نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در مقیاس منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی با توجه به ظرفیتی هستیم که در فرصت‌ها وجود دارد. وی با اشاره به اینکه در کشور خشکی قرار داریم و آب محدودیت مهم و جدی کشور است، افزود: به‌رغم بارندگی‌های هفته‌های اخیر هنوز بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کمتر است. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: مشکل کم‌آبی کشور، واقعیتی است که وجود دارد و ابرچالش بزرگی است که پیش‌روی ما قرار دارد. همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی با تاکید بر اینکه توسعه ایران باید با در نظر گرفتن چالش‌های کشور نظیر کم‌آبی دنبال شود، افزود: مسائل زیست محیطی که کلان‌شهرهای کشور به‌طور جدی با آن مواجه هستند نیز از دغدغه‌های پیش‌روی توسعه ایران است و بی‌تردید توسعه بدون توجه به مسائل زیست محیطی امکان‌پذیر نیست.

جهانگیری گفت: مکران در برنامه ششم توسعه بر همین اساس به‌عنوان منطقه مهم توسعه‌ای کشور مورد توجه قرار گرفته است. وی ادامه داد: کارهای زیربنایی این منطقه در دولت یازدهم آغاز شده و در حال تکمیل است و از مهم‌ترین کارها این است که نقاطی در طول سواحل مکران همانند جاسک و چابهار به‌عنوان کانون توسعه انتخاب شود. وی با تاکید بر اینکه از صنایع مختلفی که خواهان حضور در این منطقه هستند حمایت می‌شود، افزود: از شرکت‌های سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم در این منطقه حضور یابند و دولت به‌طور جدی از آنان حمایت خواهد کرد.

هیچ‌گونه ناامنی در منطقه مکران نداریم

امیر حاتمی، وزیر دفاع نیز در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران با بیان اینکه امنیت خوبی در منطقه مکران وجود دارد، گفت: حضور نیروهای مسلح در این منطقه تضمین مضاعفی برای سرمایه‌گذاران است. به گزارش «ایسنا» حاتمی درباره امنیت منطقه برای سرمایه‌گذاری نیز تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع در این مناطق حضور دارند و این حضور این پیام را دارد که این منطقه کاملا امن است. ما هیچ‌گونه ناامنی در این مناطق نداریم و حضور نیروهای مسلح تضمین مضاعفی برای سرمایه‌گذاران است.