ادامه پرداخت یارانه به روال کنونی

سخنگوی دولت همچنین روز گذشته گفت: پس از تمام شدن مهلت عرضه اوراق مشارکت بانک مرکزی و از شنبه هفته آینده دولت اسناد خزانه اسلامی با نرخ ۲۰ به اضافه نیم درصد عرضه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، او افزود: سیاست‌های دولت برای کنترل بازار ارز عرضه اوراق گواهی سپرده با نرخ ۲۰ درصد و پیش فروش سکه در بازه‌های ۶ ماهه و یکساله بود و این نشان می‌دهد که دولت همه تلاش خود را می‌کند تا پول ملی تضعیف نشود. سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد دولت از ۱۵ اسفند پرداخت حقوق کارمندان را آغاز خواهد کرد. او در ادامه این نشست خبری درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: در سالی که گذشت برای این اقدام ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بودیم و برای سال آینده نیز ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر خواهیم گرفت تا طی ۵ سال این همسان‌سازی را انجام دهیم. نوبخت در ادامه این نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره رفع حصر اظهار کرد: آرزو می‌کنیم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد مخصوصا اینکه به‌خاطر اتفاقی که برای خانواده این عزیزان پیش آمد، حصر برطرف شود. آرزوی ما این است که وحدت و صمیمت ملی بین همه پیش بیاید. به گزارش خبرآنلاین او در ادامه گفت: زمان خیلی چیزها را نشان می‌دهد بعضى از دوستان و عزیزان ما کج‌روى می‌کنند و اقداماتى انجام می‌دهند که خودشان و نظام را به دردسر می‌اندازند بنابراین آرزو می‌کنیم آنها هم منافع ملى را با وجود این همه دشمن خارجى تشخیص دهند و در داخل به جان هم نیفتیم و این حصر به‌زودى برطرف شود.

لایحه بودجه ۹۷

نشست خبری روز گذشته محمد باقرنوبخت با ارائه توضیحاتی در مورد لایحه بودجه ۹۷ آغاز شد. او با اشاره به تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس گفت: بودجه سال آینده با یک اصلاح ساختاری و بهره‌گیری از روش بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تهیه شده و در این لایحه برای نخستین بار ۳۴۰ ردیف و دستگاه برای اولین بار بودجه‌شان براساس قیمت تمام شده محاسبه شده بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نوبخت گفت: آنچه بودجه سال آینده را از بودجه‌های دیگر متفاوت می‌کند این است که ما اهداف مورد تاکید و اولویت‌های برنامه ششم را در این بودجه و در تبصره ۴ مشخص کردیم و چون منابع عمومی برای این اهداف ناکافی بود با اجازه مقام معظم رهبری و به وسیله مجلس ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای این اهداف اولویت‌دار برنامه ششم در بودجه ۹۷ اختصاص دادیم. او در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه امسال به‌دلیل عدم وصول مالیات با کسری مواجه شده است، اظهار کرد: تاکنون به حدود ۹۳ درصد از آنچه با سازمان مالیات توافق کرده‌ایم دست یافته‌ایم و دستگاه مالیاتی کار خود را به درستی انجام می‌دهد و در این زمینه کسری نداریم. به گزارش «ایرنا» سخنگوی دولت اظهار کرد: بودجه سال آینده بدون کسری خواهد بود و حتی می‌توانیم دریافت‌ها و پرداخت‌ها را متعادل کنیم و در عین حال با تنخواه بانک مرکزی نیز تسویه شود. سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه امسال گامی به جلو است، افزود: البته این به معنای بی‌نیازی دولت از انتقاد نیست و امیدواریم بتوانیم آن را انجام دهیم البته باید آثار تصمیمات ما در شاخص‌های کلان اقتصادی نمایان شود و مردم در نهایت رفاه را احساس کنند.

برجام

نوبخت با اشاره به اظهارات عراقچی در موسسه چتم‌هاوس انگلیس درباره خروج ایران از برجام اظهار کرد: موضع دولت درخصوص برجام بارها اعلام شده است. اگر منافع ما در برجام تامین نشود، حتى یک لحظه هم در این توافق نمی‌مانیم، این موضع یک فرد نیست بلکه موضع نظام است. وی گفت: در عمل و واقعیت در چارچوب منافع ملى در برجام عمل می‌کنیم و اگر منافع ما تامین نشود در این توافق نمی‌مانیم.

سیاست در ورزش

نوبخت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سیاست کشور در زمینه رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی تغییر خواهد کرد، گفت: شاید نیاز باشد بازبینی مجددی در سیاست‌های خود در هر موردی داشته باشیم، اما الان هیچ سیاستی متفاوت از گذشته نیست، ولی اگر سیاست جدیدی اتخاذ شود، حتما آن را اعلام می‌کنیم.او در پاسخ به این پرسش که موضع دولت درباره اعاده اموال نامشروع مسوولان چیست نیز تصریح کرد: ما حتما موافق این طرحیم و قطعا با آن مخالفت نمی‌کنیم البته حرف‌های کارشناسی خود را بیان می‌کنیم.