برنامه کاری نمایندگان در این هفته نشان می‌دهد هر ۴ موضوع قرار است در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی شود. بر این اساس بررسی سوال ۱۰۱ نماینده از حسن روحانی رئیس‌جمهوری درخصوص مشکلات موسسات مالی- اعتباری در دستور کار صبح روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد. این سوال، نخستین سوالی است که تعدادی از نمایندگان از روحانی درباره موسسات مالی پرسیده‌اند؛ سوالی که به گفته برخی نمایندگان، تعداد امضاهای آن کاهش یافته و برخی نمایندگان امضای خود را از این طرح پس گرفته‌اند. هرچند تاکنون چندین جلسه میان نمایندگان دولت یعنی رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بر سر بررسی این سوال برگزار شده اما به نظر می‌رسد، در جلسه فردا قرار است تصمیم نهایی درباره سوال نمایندگان از روحانی درباره موسسات مالی غیرمجاز اتخاذ شود. چنانچه حداقل ۷۴ نماینده امضای خود از سوال از رئیس‌جمهور را پس نگرفته باشند، کمیسیون اقتصادی می‌تواند این طرح سوال از رئیس‌جمهوری را به هیات‌رئیسه مجلس ارجاع دهد تا در صحن مجلس اعلام وصول شده و مورد بررسی قرار گیرد. از سوی دیگر بررسی طرح استیضاح سوم عباس آخوندی نیز در دستور کار جلسات این هفته کمیسیون عمران قرار دارد. عباس آخوندی وزیر راه که در تعدد طرح‌های استیضاح و نیز کسب رای اعتماد، در تاریخ انقلاب اسلامی رکورددار است، حالا با سومین استیضاح خود روبه‌رو است. هرچند متقاضیان استیضاح «عدم مدیریت بحران‌‌های سیستم حمل‌و‌نقل» و «بی‌انگیزگی در اداره وزارتخانه» را مهم‌ترین دلایل خود برای این طرح عنوان می‌کنند اما آنچه این استیضاح را تسریع کرده، سقوط هواپیمای تهران-یاسوج است؛ موضوعی که گرچه از ابتدای طرح این استیضاح، از محورهای آن نبود اما مجلسی‌ها این حادثه را در قالب موضوع «فرسودگی ناوگان هوایی» نگریسته و وزیر راه را مسوول می‌دانند. طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در کمیسیون عمران و در نشست مشترک او با متقاضیان استیضاحش، بررسی می‌شود. باید دید رایزنی‌های پارلمانی تیم مشاوران او، تا چه میزان بر اقناع متقاضیان استیضاح اثرگذار است.

همچنین، طرح استیضاح دیگری نیز به نام علی ربیعی تدوین شده است؛ وزیری که طرح‌های متعددی از سال ۹۲ تاکنون برای استیضاح او نگاشته شد؛ اما هیچ‌کدام نتوانست به استیضاحش بینجامد. حالا متقاضیان این طرح استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عصر امروز با او نشستی مشترک دارند تا دفاعیات او را درباره محورهای استیضاح بشنوند. این بار طرح استیضاح ربیعی درباره صندوق‌های تامین اجتماعی تدوین شده و سوالی که درباره این طرح استیضاح به ذهن می‌رسد آن است که آیا رایزنی‌های پارلمانی تیم او، این بار نیز می‌تواند این طرح را همانند گذشته از دستور خارج کند یا خیر. سومین طرح استیضاح که نمایندگان این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی می‌کنند، طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی است که قرار است او عصر سه‌شنبه در کمیسیون کشاورزی مجلس حاضر شود تا با متقاضیان استیضاح خود نشست مشترک داشته باشد. واردات بیش از حد محصولات، بی‌توجهی به تولیدات داخلی، نخریدن محصولات کشاورزان و بی‌انگیزه کردن کشاورزان و باغداران از جمله محورهای این استیضاح است. این طرح استیضاح با ۹۵ امضا، دی‌ماه امسال به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم شد.

  افزایش جلسات تیم تصفیه سپرده‌گذاران از سوی دیگر همزمان با بررسی وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی روز گذشته،  مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس اول مجلس گفت: مقرر شد که از هفته جاری جلسات تیم تصفیه سپرده‌گذاران موسسات مالی تشکیل شود تا گروه‌های تصفیه بتوانند با دقت اقدامات را انجام داده و عملیاتی کنند و تنها شعار ندهند و شناسایی اموال شتاب بیشتری بگیرد. مسعود پزشکیان در تشریح آخرین جزئیات نشست نمایندگان سران سه قوه برای بررسی مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری، گفت: پیش از این تیم تصفیه هفته‌ای یک روز جلسه برگزار می‌کرد، اما در آخرین جلسه مقرر شد که از هفته جاری این جلسات در سه روز تشکیل شود. همچنین مقرر شد گزارش اقدامات تیم تصفیه در نشست هفته جاری  ارائه و بررسی‌ها براساس گزارش انجام شود.