به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی همچنین از اعزام یکی از معاونان دادسرا به منطقه پاسداران جهت ارزیابی میزان خسارات وارده به مردمی که آشوبگران در جریان تعقیب پلیس و پیش از آن به منازل آنها وارد شده بودند، خبر داد که منجر به ارائه شکواییه از سوی برخی مالکان منازل به دادستانی تهران شد. دادستان تهران با اظهار امیدواری مبنی‌بر اینکه تحقیقات پرونده‌های این دسته از متهمان به زودی خاتمه یابد، از معاونان دادسرا خواست در این رابطه با قضات دادسرای شهید مقدس مساعدت کنند تا پرونده‌ها بعد از محاکمه به دادگاه ارسال شود. دادستان تهران همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی دادسرای تهران، از ارسال حداقل ۲۰ پرونده اتهامی به دادگاه ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد.

جلسه مقدماتی پرونده حادثه خیابان پاسداران

خبر دیگر آنکه محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران گفت: اوایل هفته آینده جلسه مقدماتی پرونده عامل شهادت سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران برگزار می‌شود. افتخاری در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار می‌شود. از سوی دیگر و به گزارش انتخاب، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه پرونده متهمان ناآرامی‌های دی ماه در دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری ۲ استان در نوبت رسیدگی است، گفت: هنوز برای هیچ یک از متهمان حکمی صادر نشده است. او افزود: برای بیشتر این متهمان از طرف دادسرا اتهام اخلال در نظم و تخریب اموال عمومی صادر شده است.

تشکیل کمیته پیگیری در مجلس

همچنین دیروز قاسم میرزایی‌نیکو، عضو اصلاح‌طلب کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در واکنش به انتشار اخباری درباره درگذشت یکی از دراویش گنابادی، از تشکیل کمیته‌ای ۳ نفره در این کمیسیون به‌منظور بررسی ابعاد مختلف حوادث گلستان هفتم خبر داد و گفت که قرار است گزارش نهایی به کمیسیون شوراها ارائه شود.

جزئیات فوت یکی از دراویش

در حالی که شامگاه دوشنبه، «مجذوبان نور» رسانه نزدیک به درویش‌های گنابادی نوشت که «محمد راجی از اعضای این فرقه در مراحل بازجویی در پلیس آگاهی کشته شده است»، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اعلام کذب بودن خبر فوت یکی از دراویش در زندان اوین یا پلیس آگاهی گفت: هیچ گونه فوت مربوط به اعضای فرقه دراویش در حین تحقیق نداشته‌ایم. او ادامه داد: فرد مورد نظر در شب حادثه در همان خیابان پاسداران در درگیری مجروح شده و به بیمارستان بقیة‌الله منتقل شد، اما فوت کرد. این فرد گفت: ابتدا هویت متوفی مشخص نبود؛ اما بعدا هویت وی شناسایی شده و خانواده‌اش هم در جریان قرار گرفتند. این منبع آگاه افزود: جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شد و کالبد شکافی هم صورت گرفته است.