او با بیان اینکه «افراد مهاجم به چوب و چماق و سلاح سرد مسلح بودند» افزود: اخبار و فیلم‌هایی که اکنون در شبکه فدک منتشرشده نشان می‌دهد مهاجمان در راه سفارت در خودرو شعارهای زیاد و هیجانی سر داده و از خودشان فیلمبرداری می‌کنند. یعنی خودشان خیلی از مراحل حمله را مستندسازی کرده‌اند، بنابراین کار خیلی پیچیده‌ای نیست که آنها چه افرادی هستند و تک‌تک آنها در فیلم‌ها مشخص هستند. بعیدی نژاد در ادامه به نقش پلیس لندن در این حادثه پرداخت و توضیح داد که پلیس سیاستش این بود که از بدو ورود تظاهرات‌کنندگان را از محل دور کند، که این کار را صورت داد و همه را از محل خارج کرد. سفیر ایران در لندن در ادامه بیان داشت: زمانی که ما نرمش بیش‌از اندازه توسط پلیس با آنها را مشاهده کردیم به آنها به زبان‌های مختلف اعتراض کردیم که چرا اینها را با فوریت بیشتر دستگیر نمی‌کنید. استدلال پلیس این بود که براساس تجربه‌ای که در حوزه‌های مختلف به دست آورده‌اند نباید هیچ‌گونه خشونتی ایجاد شود، زیرا ممکن است باعث تحریک تظاهرات‌کنندگان بیشتری که از منطقه دور شده‌اند، بشود و اگر بشنوند که پلیس با خشونت عمل کرده دوباره برمی‌گردند. بنابراین پلیس سعی می‌کرد مهاجمان را از طریق گفت‌وگو به تسلیم شدن ترغیب کند و پس از اینکه آنها تسلیم شدند ماجرا خاتمه یافت.

او در باره ارزیابی‌اش نسبت به واکنش ماموران پلیس گفت که برای تحلیل این مساله باید از دو بعد ظاهری و باطنی به موضوع نگاه کرد. او توضیح داد: ظاهر قضیه این است که چند نفر به سفارت ما تعرض کردند، پلیس در زمان کوتاهی وارد شد و سعی کرد با آرامش به این تعرض خاتمه دهد. این ‌یک موضوع است و ما نمی‌توانیم در این مرحله خیلی ابهامات و تشکیکاتی را نسبت به تعهد پلیس درباره برخورد با حمله‌کنندگان ایجاد کنیم، چون شاهد بودیم که در کوتاه‌مدت آمدند و وظایفی که داشتند را انجام دادند و تلاششان این بود که قضیه را با آرامش تمام کنند. اما انتقاد ما به اینها این است که چرا باید این‌قدر طول بکشد و چرا نباید اینها با شدت عمل برخورد کنند که توضیح آنها این بود که بتوانند موضوع را با آرامش تمام کنند.

سفیر کشورمان اضافه کرد: بُعد دیگر همین مرحله محکومیت صریح این تعرض بدون شرط و توضیح اضافی بود که توسط مقامات دولت انگلیس به وزارت خارجه ایران و سفارت در همان شب حادثه و در بالاترین حد ممکن صورت گرفت. اما اینها ‌یک جنبه ماجرا است. ابهامات ما و انتظاری که ما از نهادهای انگلیسی و پلیس داریم تبیین مسائل قبل و بعد از ماجرا است. او با بیان این پرسش که «ما چطور می‌توانیم اطمینان پیدا کنیم که هدف و تعهد دولت انگلیس برای حفاظت از سفارت ما تامین ‌شده است؟» بیان کرد: به این صورت که گروهی که برنامه آشکار درگیری در سفارت ایران را داشت اکنون کنترل‌شده باشد و دولت انگلیس به ما اطلاعاتی بدهد و این تضمین برای ما ایجاد شود که از طرف آن گروه تهدیدی وجود ندارد؛ یا برخوردهای لازم با نقض قانون صورت گرفته و این برخوردها باعث شده که این گروه دیگر قصدی برای تکرار این موضوع نخواهد داشت. این مسائل نیاز به جلسات بیشتری دارد که ما انتظار داریم با وزارت خارجه انگلیس و پلیس داشته باشیم.

بعیدی نژاد همچنین اعلام کرد که روز دوشنبه آینده قرار است نشستی میان کارکنان بخش حفاظتی و حقوقی سفارت با بخش‌های مختلف پلیس و وزارت خارجه برگزار شود و ابراز امیدواری کرد که نتیجه این نشست‌ها به رفع نگرانی‌هایی که در خصوص اهداف پنهان این گروه‌ها وجود دارد کمک کند. سفیر ایران در پاسخ این سوال که آیا وقوع این حادثه می‌تواند پیامدهای منفی بر روابط دوجانبه میان انگلیس و ایران داشته باشد، گفت: به نظر من این واقعه در سطحی نیست که بخواهد روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار دهد؛ چون برخورد دولت انگلیس و مقامات پلیس روشن و صریح بوده و ما انتظار داریم که جزئیات این حادثه برای‌مان روشن شود. در این برهه شواهدی را دریافت نکرده‌ایم که این واقعه به نحوی مورد حمایت دولت یا پلیس انگلیس قرار گرفته باشد.