وی در تشریح جزئیات حوادث روز یکشنبه دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: روز یکشنبه حدود ۱۲ نفر از دانشجویان که البته تعداد آنها بعدها به ۴۰ نفر افزایش پیدا کرد،‌ به‌عنوان هسته اولیه، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند و در مقابل آنها نیز دانشجویان بسیج و انجمن اسلامی که تعدادشان بیشتر بود، قرار گرفتند. وی با بیان اینکه تجمع دانشجویان در دانشگاه، یک تجمع سیاسی و در اعتراض به بازداشت و صدور احکام سنگین برای برخی از دانشجویان بازداشتی دانشگاه‌های دیگر بود؛ چراکه خود دانشگاه امیرکبیر هیچ دانشجوی زندانی سیاسی ندارد، گفت: اگر کسی سراغ دارد دانشجویی از این دانشگاه در بازداشت است، اطلاع دهد تا ما آن را پیگیری کنیم. معتمدی گفت: فقط حدود ۳ هفته پیش یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به موضوع حجاب بازداشت شد که البته مسوولان دانشگاه و نهاد رهبری این موضوع را پیگیری کردند و خوشبختانه این دانشجو نیز هفته گذشته با قید وثیقه از زندان آزاد شد.

استعفای رئیس دانشگاه علم و صنعت

در خبری دیگر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی جبارعلی ذاکری را به‌عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد. به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم همچنین با قبول استعفای برخورداری رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران، از خدمات وی در طول دوران تصدی ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران قدردانی کرد.

پایان دانشجوی ستاره‌دار

از سوی دیگر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ دانشجوی ستاره‌داری در کشور نداریم به گزارش انتخاب، غلامی تاکید کرد: قضیه دانشجویان ستاره‌دار از ریشه تمام شده است.