بدنه وزارتخانه‌ها نیز که از قبل وجود داشته است، اگر کسی انقلابی نبود نمی‌دانم باید اخراجش کنیم یا تبعید. قانون همه چیز را مشخص می‌کند.وی در پاسخ به این پرسش که آیا مسیری برای بیان مواضع آیت‌الله جنتی به دولت وجود دارد که این کار از طریق تریبون‌های عمومی انجام نشود، تصریح کرد: این راه ارتباط بسته نیست و حتی علی جنتی پسر آیت‌الله که از خودمان است. آیت‌الله جنتی هم می‌تواند خودش حرف‌هایش را به ما بگوید و هم می‌تواند از طریق پسرش این مواضع را به ما منتقل کند. روز گذشته آیت‌الله جنتی در مراسم افتتاحیه چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم از رئیس جمهوری به‌دلیل آنچه انقلابی نبودن برخی افراد در وزارتخانه‌هاعنوان کرد، انتقاد کرده و گفته بود آقای روحانی نگذارید که انقلاب به دست نااهلان بیفتد. همزمان روز گذشته محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهورنیز در واکنش به اظهارات آیت‌الله جنتی گفت: دولت به رفع دغدغه‌های دلسوزانه بزرگان کشور، مراجع عظام و همچنین آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری اهتمام داشته و دارد. وی افزود: دولت یکپارچه و انقلابی است و اکثر اعضای ارشد دولت همت خود را در دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلاب به کار گرفته‌اند و در این راه مصمم هستند و به آن افتخار می‌کنند. به گزارش «ایسنا» رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: انتظار دولت و توقع مردم این است که صحت و سقم اطلاعات و نامه‌هایی که از مسیرها و با انگیزه‌های مختلف به دست بزرگان می‌رسد، قبل از طرح در تریبون‌های عمومی از مسوولان دولت استعلام شود.

کسری بودجه نداریم

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، همچنین درباره مطرح شدن موضوع کسری بودجه دولت، تصریح کرد: کسری بودجه با عدم‌تحقق بودجه متفاوت است. کسری بودجه یعنی منابع تامین نشود و ما بر مصارف طبق بودجه تاکید داشته باشیم، اما وقتی منابع تامین نشود و ما مصارف را کم کنیم، دیگر کسری بودجه نداریم و عدم‌تحقق بودجه داریم.به گزارش «ایسنا» نوبخت در ادامه با بیان اینکه همه منابع بودجه تحقق پیدا نکرده است و ما هم مصارف را کاهش داده ایم تا کسری بودجه نداشته باشیم، گفت: بنابراین کسری بودجه نداریم.سخنگوی دولت ادامه داد: دلیل عدم‌تحقق بودجه امسال این بود که سقف بودجه پیشنهادی ما به مجلس ۳۱۹هزار میلیارد تومان بود که مجلس محترم به هر دلیلی این عدد را به ۳۴۶ هزار میلیارد تومان افزایش داد که ما مخالف بودیم.نوبخت در ادامه از ابلاغ حقوق اسفند به خزانه خبر داد و گفت: خزانه چک حقوق‌ها را به بانک مرکزی و بانک ‌مرکزی به حساب دستگاه‌ها واریز کرده، اگر دستگاهی دریافتی نداشته است، به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند. از نظر ما همه تخصیص حقوق‌ها داده شده است.

موظف نیسیتم به هر کسی ارز بدهیم

نوبخت درباره مدیریت قیمت ارز با تاکید بر اینکه ما کمبود عرضه نداریم و مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ما بیشتر از واردات ماست، اظهار کرد: ما طرح‌هایی را برای انتقال سرمایه مردم از بخش ارز به سایر بخش‌ها داشته‌ایم که سپرده‌گذاری و خرید طلا بخشی از این طرح‌ها بوده است. تقویت پول ملی برای تامین امنیت ملی ما مهم است؛ بنابراین قرار نیست به هر کسی ارز بدهیم و ارز را به کسانی می‌دهیم که واقعا قصد سفر دارند. از سویی به جای اسکناس به این افراد کارت می‌دهیم تا در کشور مقصد خود از این کارت استفاده کنند. ما موظف نیستیم به هر کسی ارز بدهیم. وی در ادامه این نشست تصریح ‌کرد: همه مقامات دولتی زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.