به گزارش خبرگزاری مهر، اژه‌ای روز گذشته در یک نشست خبری درباره جریان‌سازی‌های اخیر احمدی‌نژاد و دیگر افراد همراهش گفت: بخشی از این جریان‌سازی‌ها همراهی با دشمن است، ما به نیت آن کاری نداریم اما عمل آنها با شیطان بزرگ و اسرائیل یکی است و قصد تخریب قوه‌قضائیه را دارند تا نتواند با فساد مبارزه کند. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی قوه‌قضائیه با اشاره به برخی از فضاسازی‌های اخیر علیه قوه‌قضائیه هدف آنها را سنگ‌اندازی در مسیر محاکمه مجرمان توسط قوه‌قضائیه و البته مطرح کردن خودشان دانست و بیان کرد: نسبت به فضاسازی‌ها علیه قوه‌قضائیه هشدارهایی داده بودم و برخی در تلاش هستند تا تیغ قوه‌قضائیه را کند کنند. وی با بیان اینکه کسانی که قانون را برنمی‌تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند، گفت: طی ماه‌ها جلسات دادگاه آنها برگزار شده و هر نوع دفاعیاتی که خواستند ارائه دادند و دادگاه نیز نظرات آنها را استماع کرده و کسی که قانون را برنتابد دیکتاتور است.

پیگرد حمله‌کنندگان به سفارت ایران در لندن

سخنگوی قوه‌قضائیه با اشاره به دستگیری سید‌حسین شیرازی گفت: یکی از بدترین اعمال فتنه‌انگیزی است و کسی که بخواهد بین شیعه و سنی تفرقه‌افکنی کند یکی از بزرگ‌ترین گناهکاران بوده و این خواسته دشمن است؛ انگلیسی‌ها به‌طور خاص به‌دنبال این تفرقه‌افکنی بین مردم هستند و یکی از کشورهایی که پشت‌سر شیعه انگلیسی بوده همین انگلستان است و برخی از وابسته‌های این فرقه در انگلستان مستقر هستند و حمایت‌های مالی و رسانه‌ای می‌شوند. وی با بیان اینکه حسین شیرازی هنوز محاکمه نشده است و پرونده او در دادسرای ویژه روحانیت است، گفت: کسانی که به سفارت ایران در لندن تعرض کردند محکوم هستند؛ چراکه سفارت خاک یک کشور محسوب می‌شود و پلیس انگلیس هم دیرهنگام اقدام کرد و هم این افراد را آزاد کرد و قوه‌قضائیه نیز در حال پیگیری این افراد از طریق بین‌الملل است.

دختران خیابان انقلاب

وی درخصوص دختران موسوم به دختران خیابان انقلاب گفت: این افراد مانند کسانی نیستند که از روی سهل‌انگاری حجاب خود را رعایت نکردند، بلکه این افراد مجرم هستند و در دادگاه به جرائم آنها رسیدگی می‌شود.

پرونده اسیدپاشی اصفهان

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا حکمی در ارتباط با پرونده اسیدپاشی اصفهان صادر شده است، اظهار کرد: هنوز فردی در این ارتباط دستگیر و شناسایی نشده است، اما حق افرادی که مصدوم شدند نباید از میان برود. وی اضافه کرد: بر این اساس حکم پرداخت دیه به این افراد داده شد و دیه آنها تا زمان شناسایی مقصر از بیت‌المال پرداخت خواهدشد.

خودکشی‌های اخیر در زندان

همچنین به گزارش «ایسنا» سخنگوی دستگاه قضا درخصوص خودکشی‌های اخیر در زندان‌ها گفت: در تهران دو خودکشی رخ داد که یکی مربوط به کاووس سیدامامی بود که هنوز انگیزه او مشخص نیست و یک نفر دیگر نیز در نیروی انتظامی خودکشی کرد. ممکن است بعضی از افراد که احساس می‌کنند اطلاعات آنها در حال لو رفتن است و ناچار شوند دیگران را نیز لو بدهند دست به خودکشی می‌زنند.