جهانگیری روز گذشته در حاشیه جلسه هیات‌وزیران افزود: در مساله حصر دستورهای مهمی صادر شده و دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی نیز در حال پیگیری است و ما هم باید به این تصمیم‌گیری‌ها کمک کنیم. در این زمینه برخی تصور می‌کردند که تا پایان سال‌جاری تصمیم‌گیری در این موضوع انجام خواهد شد. نسبت به حل مساله حصر خوشبین هستم و به نظرم این مساله قابل‌تدبیر است. جهانگیری با بیان اینکه تا چه زمان باید دامنه اختلافات و شکاف به‌وجود آمده میان نیروهای انقلاب ادامه یابد و ترمیم نیابد، اظهار کرد: فکر می‌کنم راه‌حل همه مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، سیاسی است؛ چراکه شرایط به‌گونه‌ای نیست که به لحاظ تکنیکی برای حل این مسائل راهکاری وجود نداشته باشد، بلکه همه باید باهم باشند و برای حل مسائل کشور با ایجاد یک انسجام تلاش کنند. معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: سازوکار این موضوع تحت عنوان گفت‌وگوی ملی مطرح شده است و مسائل باقیمانده در کشور باید ذیل این عنوان حل شود.

جهانگیری در ادامه سخنانش در حاشیه جلسه هیات‌وزیران به بیان اولویت‌های دولت دوازدهم برای سال آینده پرداخت و گفت: مهم‌ترین چالش پیش‌روی کشور برای سال آینده مساله اشتغال و معیشت مردم است. در این زمینه باید طی سال‌های آینده برنامه‌ریزی‌های مناسب و اقداماتی جدی برای حل مساله اشتغال به‌عنوان اصلی‌ترین چالش پیش‌روی کشور انجام شود. وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری مهم‌ترین راهکار حل مساله اشتغال در کشور است، گفت: برای حل چالش اشتغال در کشور نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی هستیم. ما به منابع وسیعی برای این کار نیازمند هستیم و باید شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا منابع خود را در اختیار اقتصاد کشور قرار دهیم.

به گزارش «ایسنا» معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه اخیرا گفته‌اید اگر لازم باشد موتورم را مجددا روشن خواهم کرد، تاکید کرد: دولت دوازدهم از ابتدا کار خود را تحت فشارهای شدیدی آغاز کرد. در این زمینه حتما در مواقع لزوم از دولت دفاع کرده‌ایم و از فشارهای احتمالی به دولت گفته‌ایم البته در مواردی که لازم بود نیز شرایط را با گذشته مقایسه کردیم. جهانگیری اظهار کرد: تمایل دارم دولت کار خود را در فضای آرام انجام دهد، اما اگر لازم باشد در مقطعی در میدانی که ترسیم می‌کنند نقش خود را ایفا خواهند کرد؛ اما فعلا نیازی به روشن شدن موتور دیگری نیست.

واکنش به شایعه فیلتر تلگرام

جهانگیری همچنین درباره شایعات مطرح شده مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدید در فضای مجازی و احتمال فیلترینگ تلگرام گفت: رئیس‌جمهوری تا الان روی این موضوع جدی هستند و معتقدند که نباید محدودیتی در زمینه فضای مجازی به‌وجود بیاید.

از بازداشت کسی خوشحال نمی‌شوم

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره بازداشت برخی از مسوولان اجرایی دولت‌های نهم و دهم از سوی قوه‌قضائیه، اظهار کرد: من از بازداشت هیچ‌کس در زندگی خوشحال نشده‌ام و خبر بازداشت هیچ کس من را خوشحال نکرده است، اما فکر می‌کنم تصمیمات به موقع نگرفتن و انجام ندادن اقدامات به موقع آثار و آسیب‌های بسیاری برای کشور دارد. معاون اول رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران چه اقدامی انجام خواهد داد، گفت: دولت از مدت‌ها قبل برای اتفاقات مختلفی که ممکن است در فضای برجام به‌وجود آید برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و سناریوهای مختلفی را برای برجام پیش‌بینی کرده است. وی اظهار کرد: امیدواریم غربی‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها اشتباه نکنند و بگذارند روابط و توافقاتی که براساس برجام شکل گرفته است، ادامه یابد و کمک کنند که ایران بتواند استفاده مطلوب را از این توافق ببرد.